نمایش جزییات خبر
نماینده سازمان اوقاف و امورخیریه کشوردر ستاد دهه کرامت
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۱

دهه کرامت فرصتی برای تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه پنجم ذیقعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان نامگذاری شده است، گفت: دهه کرامت فرصتی برای تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.
دهه کرامت فرصتی برای تجلیل از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است

 

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «حسین خرازی» در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: برای ایام دهه کرامت برنامه ریزی بسیار خوبی پیش بینی و تدارک دیده شده است از جمله اینکه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) مراسم ویژه بانوان برگزار می شود.

 

 نماینده آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ستاد دهه کرامت با بیان اینکه بیش از هفت عنوان برنامه برای این ایام پیش بینی شده است، افزود: مسابقه کتابخوانی از کتاب «فرد و جامعه متعالی» تالیف استاد شجاعی از جمله برنامه هایی است که با مشارکت زائرین حرم مطهر برگزار می شود.

وی همچنین گفت: مسئولیت برگزاری محافل قرآنی و حضور درمدارس و مساجد شهرری و تهران چند سالی است که در ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی به حرم مطهر سپرده شده و با بازخورد خوبی همراه شده است.

 

در ادامه حجت الاسلام موسوی متقی گفت: حرم مطهربیش ازهشت هزار امامزاده در سراسر کشور همواره مامن و ملجا ارادتمندان اهل بیت (ع) بوده است که مردم ایران این عزیزان را با آغوش باز پذیرفتند و در اقصی نقاط کشور پراکنده شده است.

 

نماینده سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ستاد دهه کرامت ادامه داد: در ایام دهه کرامت برنامههای متنوعی پیش بینی شده است که مهم ترین برنامه ها مراسم های تجلیل و تکریم امامزادگان است که در این راستا 31 برنامه استانی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شیراز و استان فارس بیشترین تعداد حرم مطهر امامزادگان را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: حرم مطهر بسیاری از امامزادگان در استان فارس پراکنده شده است و این استان همواره در تجلیل از امامزادگان پیش رو بوده است.

جت الاسلام موسوی متقی همچنین از برگزاری مراسم های ویژه در بقاع متبرکه منتسب به بانوان در روز میلاد حضرت معصومه (س) خبر داد و ابراز امیدواری کرد: برنامه های دهه کرامت موجب معرفت زایی بیشتر عموم مردم شود و به قطب فرهنگی مدنظر مقام معظم رهبری نائل شویم.

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید