نمایش جزییات خبر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۸

اوضاع ادبیات فارسی خوب است/ دعوای شعر و داستان درست نیست

مدیر دفتر «شعر و موسیقی و سرود» صدا و سیما با تاکید بر اینکه اوضاع ادبیات فارسی خوب است و مشکل خاصی ندارد، گفت: شعر تاثیرات مهمی بر دیگر هنرها مثل سینما و موسیقی و گرافیک دارد.
اوضاع ادبیات فارسی خوب است/ دعوای شعر و داستان درست نیست

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علیرضا قزوه که برای بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شبستان مصلی امام خمینی(ره) حاضر شده بود، گفت: امروز در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای حضور در غرفه شاعران پارسی زبان حضور پیدا کرده‌ام.

او در پاسخ به اینکه اوضاع ادبیات فارسی چگونه است، اشاره کرد: خیلی خوب است، شعر به نظر من در میان هفت هنر پیشتاز است. قبلا هم چنین بوده است و امروز هم وضعیت خیلی خوبی دارد و مشکل خاصی ندارد. شاعران از دیگرها هنرها جلوتر هستند.

قزوه در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد در دوره‌ای دعوایی بین داستان و شعر وجود داشته، گفت: نه، ما چنین دعوایی نداریم. بسیاری از شاعران خودشان داستان‌نویس هستند و بنده خودم در انتشارات سوره مهر رمان «برادرم انگلستان» را نوشتم.

این شاعر با تاکید بر اینکه شعر و قصه از تجارب یکدیگر استفاده می‌کنند، عنوان کرد: شعر تاثیرات مهمی بر دیگر هنرها، مثل سینما و موسیقی و گرافیک دارد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی درحال برگزاری است.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید