نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با استقبال از شکل‌گیری موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان بر لزوم برگزاری محافل فضولی‌خوانی با هدف نشر ارزش‌های فکری و معنوی این شاعر تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی: محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل به نقل از خبرنگار ایرنا ، امیر رجبی روز شنبه در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.
 
وی افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.
 
وی ادامه داد: سابقه و صبغه مکتبی، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.
 
رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.
 
  
احد پیشگر ، رئیس موسسه ادبی ملامحمد فضولی نیز در این جلسه اظهار کرد: مجوز تاسیس این موسسه از سال‌ها قبل از ناحیه وزارت کشور صادر شده است و به تازگی شالوده تشکیل این موسسه در جلسه شعرخوانی انجمن ادواری استان در شهرستان نمین مطرح شد و مورد استقبال شعرا قرار گرفت.
 
وی افزود: این موسسه علاوه بر فعالیت علمی و ادبی در راستای تعالی شعر و ادب و ترویج شعائر و ارزش‌های ایرانی و اسلامی و آرمان‌های ملی و انقلابی، برگزاری برنامه‌های ادبی را نیز عهده‌دار خواهد شد.
 
وی در معرفی سایر اعضای موسسه ادبی حکیم ملا محمد فضولی اظهار کرد: روزبه صمدی متخلص به نیر اوغلو به عنوان دبیر، محمد ولی محمدی به عنوان خزانه‌دار، شهاب‌الدین وطن‌دوست متخلص به شهاب به عنوان کارشناس و منتقد ادبی، اسکندر نجفی متخلص به سخنور به عنوان بازرس و مجری برنامه‌ها، رحیم اسداللهی متخلص به قارتال به عنوان کارپرداز، محمد نوری دودران متخلص به نوری به عنوان منشی اول، علاالدین اشرفی به عنوان منشی دوم و عیسی پاشاپور به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی و خبر این موسسه فعالیت خواهند کرد.
   
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید