نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳

سالگشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «جهاد و هجرت»

آئین گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) امسال با شعار «جهاد و هجرت» برگزار شد.
سالگشت وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «جهاد و هجرت»

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به نقل از اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)؛ حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت عبدالعظیم(ع) جهاد و هجرت است گفت: آن حضرت جهاد و هجرت عملی یعنی مقابله با حکّام ظلم و جور را به دستور حضرت امام هادی(ع) سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

وی با بیان این که مراسم اصلی روز رحلت در مصلای امام علی(ع) حرم مطهر برگزار می شود، افزود: این مراسم با قرائت زیارتنامه توسط حاج مرتضی طاهری،  شعرخوانی کربلایی محمد رسولی و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی و مرثیه سرایی محمد حسین پویانفر با پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد. همچنین روز پنجشنبه از ساعت 16هیئت کودکان حسینی در تالار شیخ صدوق(ره) برنامه داشتند، این برنامه با محوریت تکریم امامزادگان واجب التعظیم آستان مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی ویژه برنامه های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) را 27 عنوان برنامه با شعار جهاد و هجرت اعلام داشت و بر مسئله جهاد و هجرت از خطباء و سخنرانان در برگزاری مراسم رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد تا با تبیین این دو ویژگی مهم زندگی آن حضرت و با توجه به شرایط روز که شاهد ظلم استکبار جهانی هستیم، نسل جدید را با این ویژگی های مهم آن حضرت آشنا کنند و حضور خدام فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در مدارس آموزش و پرورش را از دیگر برنامه های رحلت آن حضرت برشمرد و اظهار داشت: یکی از کارهای مهم فرهنگی خادمین این آستان توجه به دانشگاه ها و مدارس است تا معارف آن حضرت را به نسل جوان انتقال دهند.

 به گفته معاون امور علمی و فرهنگی آستان، سخنران مراسم شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی است و همچنین این مراسم با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) حاج محمّدرضا بذری و سید محمد رضا نوشه ور ادامه می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی افزود: مراسم روز رحلت حضرت عبدالعظیم(ع)، 15 شوال مصادف با پنجم اردیبهشت ماه با تجمع طلاب آستان حضرت عبدالعظیم(ع) 8:30 صبح آغاز شد.

 وی با اشاره به برنامه های شام رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: ویژه برنامه شام رحلت آن حضرت با تجمع و عزاداری هیئت های مذهبی شهر ری بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مرثیه سرایی حاج مجتبی رمضانی و محسن عراقی همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید