نمایش جزییات خبر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۸

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

 

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایذه در محل دفتر امام جمعه با موضوع طرح و تصویب قرارگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان، دهه کرامت و جذب حوزه علمیه  با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید میثم موسوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، حسن نبوتی فرماندار و نایب رئیس شورا ، عبدالرضا باغ شیرین دبیر شورا فرهنگ عمومی و سایر اعضا برگزار گردید .

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان در این جلسه ضمن سلام و خوش آمد گویی به اعضای جلسه اظهار داشت: همه ما مسئله فرهنگ را در شهرستان می‌بایست خیلی جدی بگیریم چرا که رشد و تعالی جامعه و شهر ما در گرو  رشد و توجه به مسائل فرهنگی است و از طرفی سقوط و انحطاط و اتفاقات تلخ در جامعه نیز از ضعف‌ها و مشکلات فرهنگی نشأت می‌گیرد. سعی ما همواره بر این است موضوعاتی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود مسائل مبتلا به شهرستان باشد و لذا قرارگاه فرهنگی را برای شناسایی مشکلات و چالش‌های فرهنگی و برنامه ریزی دقیق برای رشد و ارتقای مسئله فرهنگ به معنای عام کلمه در شهرستان تشکیل دادیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه به اهمیت تشکیل قرارگاه فرهنگی در شهرستان و اهداف متعالی آن اشاره کرد و افزود: در این چشم انداز اهداف کوتاه مدت یکساله،  میان مدت  سه ساله و بلند مدت ۵ ساله اول و ۵ ساله دوم تعریف و مسائل مبتلا به شهرستان در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار گرفت. خانواده، مدارس و دانشگاه و مساجد و هیئت ها سه رکن اصلی مورد توجه قرارگاه فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب و اقوام و مذاهب از دیگر موارد مورد اشاره در این قرارگاه می‌باشد که به فضل الهی با تدوین این سند و چشم انداز و همکاری و همراهی ادارات و  نهاد‌های شهرستان و مردم عزیز و مساجد و نهادهای فرهنگی امیدواریم تحول بسیار خوب و اتفاقات میمونی در حوزه فرهنگ شهرستان نمایان شود.

در ادامه خادمی مسئول کانون خدمت رضوی در شهرستان به ارائه گزارشی از برنامه های دهه کرامت پرداخت و افزود: خدام حرم رضوی در ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت با حضور در شهرستان در برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت شرکت خواهند کرد که  امیدواریم با همکاری مجموعه نهادهای اداری و اطلاع رسانی مناسب مردم از فیض  حضور خدام رضوی و شرکت در جشن ها بهره مند شوند .

 سپس نیک روان، مدیر حوزه علمیه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه ارائه و عنوان داشت: ما برای رشد فرهنگی نیاز به حوزه قوی و روحانیون تبلیغی فراوان  داریم که امیدواریم با حمایت و تشویق خانواده‌ها، ادارات و مساجد برای جذب طلبه، شاهد شکوفایی حوزه‌های علمیه شهرستان باشیم.

 سرهنگ میرنام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ایذه نیز در مطالبی با  اشاره به برنامه‌های بسیار خوب سال گذشته در حوزه فرهنگ و مناسبت‌های دینی، مذهبی و  بخصوص دهه کرامت سال گذشته اظهار داشت همه ادارات و نهادها وظیفه داریم در برنامه‌های فرهنگی با علاقه و جدیت کامل و وسع ید همکاری نماییم. چرا که هرچه ما داریم از اهل بیت و فرهنگ ناب اسلام است. بنابراین نباید در مقولات فرهنگی با کم توجهی و بی‌میلی ورود کنیم. اگر در حوزه فرهنگ با اختیار و علاقه هزینه نکنیم و برنامه ریزی نداشته باشیم در جای دیگر بالاجبار باید چند برابر هزینه نماییم .مثل اتفاقات تلخ سال‌های گذشته که غفلت از موضوعات فرهنگی باعث شد در مسائل امنیتی دچار مشکل شویم و با هزینه‌های خیلی بیشتر جلوی اتفاقات بد را بگیریم .

حسن نبوتی فرماندار شهرستان به بیان نکاتی پرداخت و افزود: متفق القول همه اذعان داریم رشد و پیشرفت در جامعه و ابعاد مختلف آن از مسیر توجه به مسائل فرهنگی و  رفع مشکلات و ضعف‌های فرهنگی است و لذا تشکیل قرارگاه فرهنگی و تعیین اهداف مشخص و برنامه ریزی مدون در حوزه فرهنگ شهرستان یک ضرورت بود که بحمدالله به همت امام جمعه،  این برنامه ریزی صورت گرفت .لذا توصیه ما این است اعضای شورای فرهنگ عمومی با مطالعه این سند فرهنگی نظرات، پیشنهادها و طرح های خود را در جلسه آینده در این خصوص مطرح نمایند تا با تکمیل و تصویب دقیق این طرح در جلسه بعد برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی نماییم.

عبدالرضا باغ شیرین دبیر جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور اعضا و همراهی و همکاری مفید و مطلوب در برگزاری جلسات سال گذشته و اجرایی کردن مصوبات، به بیان موضوع جلسه پرداخت و افزود: تشکیل قرارگاه فرهنگی، اجتماعی_ برنامه‌های دهه کرامت و جذب حوزه‌های علمیه موضوعات مورد بحث و گفتگو در این جلسه می‌باشد که امیدواریم همچون جلسات گذشته شاهد برنامه ریزی خوبی در این جلسه برای موضوعات ذکر شده باشیم.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید