نمایش جزییات خبر
سهیل اسعد در مراسم رونمایی کتابش مطرح کرد:
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۵۳

«تولد در سرزمین مارادونا» قصه تحول انسان‌هاست

کتاب «تولد در سرزمین مارادونا» همزمان با دومین روز از برگزاری سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عصر پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، با حضور سهیل اسعد، نویسنده این کتاب در غرفه انتشارات عهد مانا با شرکت تعدادی از دوستداران کتاب رونمایی شد.
«تولد در سرزمین مارادونا» قصه تحول انسان‌هاست

سهیل اسعد، نویسنده و فعال‌ترین مبلغ دین اسلام در آمریکای جنوبی در آیین رونمایی کتابش در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: «تولد در سرزمین مارادونا» عنوان اولین کتاب از خاطرات و زندگی‌نامه من به زبان فارسی است. شاید این کتاب در ظاهر خواننده را به یاد فوتبال و اسطوره فوتبال آرژانتین یعنی مارادونا بیندازد اما در واقع این کتاب زندگی‌نامه‌ داستانی من را روایت می‌کند.

وی افزود: داستان این کتاب درباره شخصیت‌هایی است که از وضعیت موجود زندگی خود راضی نبودند اما متحول شده و به دین اسلام گرویدند؛ در واقع این کتاب قصه تحول انسانها است. 

وی درباره ضرورت تالیف این کتاب توضیح داد: در کشورهای غربی تعداد کسانی که مسلمان می‌شوند در حال افزایش است. در این کشورها با وجود فضای اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان، افراد کنجکاو می‌شوند که بیشتر در مورد دین اسلام تحقیق و بررسی کنند و همین امر آنها را به سمت اسلام سوق می‌دهد و در نهایت مسلمان می‌شوند. بسیاری از سلبریتی‌های جهان در اوج شهرت، محبوبیت و رفاه و زرق و برق زندگی، باز برای رسیدن به آرامش و رستگاری واقعی به اسلام پناه می‌برند.

اسعد اضافه کرد: من با تالیف این کتاب سعی دارم به کسانی که خواننده کتاب هستند این پیام را انتقال دهم که هستند افرادی که از وضعیت یکنواخت زندگی خود ناراضی‌اند و دوست دارند متحول شده و مسیر زندگی خود را به سوی روشنایی و سعادت تغییر دهند. جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر گرایش به دین اسلام در قیاس با بقیه ادیان جهان رشد سریع‌تری دارد. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم بسیار پربارتر از سال‌های قبل برگزار شده است، بیان کرد: در بازدید چند ساعته که از نمایشگاه کتاب داشتم بسیار خوشحال شدم زیرا نمایشگاه در دومین روز از برگزاری خود، از لحاظ جمعیت بازدیدکننده و تعداد آثار جدید منتشرشده بسیار پربارتر از سال‌های قبل برگزار شده است؛ به‌عنوان نمونه در بازدید از یک غرفه با ۳۰ اثر تازه منتشر شده آشنا شدم. 

این نویسنده و فعال مذهبی با بیان اینکه روزی سه الی چهار ساعت کتاب می‌خواند، گفت: به خودم قول داده بودم روزی خواندن یک کتاب را به اتمام برسانم اما به دلیل مشغله کاری نتوانستم. همیشه در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی علاقه داشتم نظر مخاطبان را بدانم و به همین منظور فکر می‌کنم ناشران، نویسندگان و مسئولان فرهنگی کشور ابتدا باید بدانند مخاطبان به چه کتاب‌هایی علاقه‌مند هستند و با تحلیل نیازسنجی مخاطبان خوراک فرهنگی برای جامعه تولید کنند؛ چیزی که من همیشه آرزو داشتم، بحث نیازسنجی و دانستن نظرات مخاطبان است. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تفریح‌گاه اهالی فرهنگ و دوستدار کتاب است، ادامه داد: به نظر می‌رسد در زمینه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی نمایشگاه کتاب تا حد قابل قبولی توجه مخاطبان را به این مقوله جلب می‌کند اما این مسئله باید از سوی آموزش و پرورش در بین نسل کودک و نوجوان نهادینه شود. شاید تکنولوژی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده دانش‌آموزان ما قدری از خواندن کتاب‌های غیر درسی فاصله بگیرند اما آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب و برپایی اردوهای گردشی از نمایشگاه کتاب قدری در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و این معضل را مرتفع سازند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.


 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید