نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۰

نشست انجمن ادبی کودک و نوجوان حقایق نگار با موضوع سعدی در خورموج برگزار شد

نشست انجمن ادبی کودک و نوجوان حقایق نگار با موضوع سعدی و خوانش غزل صبحی مبارک است نظر بر جمال دوست در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد.
نشست انجمن ادبی کودک و نوجوان حقایق نگار با موضوع سعدی در خورموج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، شاعر و محقق خورموجی در نشست انجمن ادبی کودک و نوجوان حقایق نگار گفت: سعدی شیرازی شاعر و نویسنده بزرگ ایرانی قرن هفتم هجری قمری و از بزرگ ترین مفاخر عالم بشری است.

حمید زارعی افزود: واژه سعدی از نام اتابک مظفرالدین سعد، پسر ابوبکر، پسر سعد، پسر زنگی گرفته شده و از القاب ویژه این شاعر بزرگ می‌توان « استاد سخن »، « پادشاه سخن » و « شیخ اجل » را برشمرد.

وی اضافه کرد: همه آثار سعدی که شامل شعر و نثر می‌شود، در کتابی به نام کلیات سعدی جمع‌آوری شده است؛ اما در این میان دو اثر او به نام‌های بوستان و گلستان در دو کتاب مستقل آمده‌اند.

زارعی ادامه داد: « بوستان » به نظم و « گلستان » به نثر مسجع و نظم تالیف شده‌اند و این دو اثر، همچون دیگر آثار سعدی، بسیار روان و ساده نوشته شده و نکات دستوری در آثار او به صحیح‌ترین شکل ممکن رعایت شده است.

وی افزود: دوست در غزلیات سعدی پربسامد است و ازدیدگاه او کمال و شکوفایی زیست آدمی در دست یابی به دوستان واقعی است.

زارعی خاطرنشان کرد: دوستی درست مانند عدالت، آزادی، حقیقت یا زیبائی یک سعادت حقیقی است و یک فضیلت مهم و ارزشمند اخلاقی است و به اعتقاد سعدی در غزل « صبحی مبارک است نظر بر جمال دوست » کسی که صبحش را با دیدن دوست آغاز می کند بیدار بخت و خوش اقبال است.

در ادامه کودکان حاضر در این نشست به خوانش غزلیات سعدی پرداختند./
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید