نمایش جزییات خبر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۵

دارالسلام بازسازی می‌شود/ برگزاری همایش بزرگ مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی

استاندار فارس در همایش مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی که با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری برگزار شد، گفت: زندگی آیت الله نجفی لاری ترکیبی از فقاهت، شجاعت، زمانشناسی و عرفان است.
دارالسلام بازسازی می‌شود/ برگزاری همایش بزرگ مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی

استاندار فارس گفت: شخصیت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری ترکیبی از فقاهت به عنوان شاگرد میرزای شیرازی، عرفان به عنوان شاگرد ملاقلی همدانی و شجاعت و زمانشناسی، کم نظیر است.

محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه  اظهار کرد: فارس استانی بسیار با اصالت و ریشه دار است از جنبه‌های فقاهت، شجاعت و عرفان در قله قرار دارد.

وی افزود: سید عبدالحسین نجفی لاری که امروز صدمین سال رحلت وی را گرامی و سبک زندگی او را زنده نگه‌ می‌داریم، یادآور این است که استان فارس ذخایر ارزشمندی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.

استاندار فارس گفت: این عالم شجاع، انسانی است که با شجاعت و تحمل هجمه‌های مختلف، مقاوم ایستاد، لشکر تشکیل دارد و در مقابل استبداد انگلستان ایستادگی کرد و همزمان به فکر مردم و فقرا نیز بود و در روزهای قحطی و خکسالی که به دنبال جنایت‌های انگلیس در کشور رخ داده بود، با تجار هندی ارتباط برقرار می‌کرد و خود میان مردم نان و خرما توزیع می‌کرد.

ایمانیه خاندان نجفی لاری را استوانه‌های فارس دانست که باعث قوام این استان هستند.

استاندار فارس اظهار کرد: باید این الگوهای ارزشمند را به جوانان گمگشته امروز معرفی کرد تا هویت در هویت ملی و دینی خود از آنها الگو بگیرند و کمتر به سوی الگوهای به ظاهر زینت داده شده غربی بروند.

دارالسلام بازسازی می‌شود

وی با اشاره به نشست خود با وزیر نفت، گفت: آرامستان دارالسلام شیراز مدفن یکهزار نفر از فقها، علما و بزرگان دینی و معنوی کشور است که باید معرفی شوند.

ایمانیه اعلام کرد: وزیر نفت برای اختصاص اعتباری به بازسازی دارالسلام که پس از بقیع، قدیمی‌ترین قبرستان جهان اسلام است، قول مساعدت داد.

استاندار فارس اظهار کرد: در دنیایی که از مشکلات اساسی آن کمبود الگوهای بشر است و جوانان سرگشته هستند، عدم ارائه الگوهایی به این ارزشمندی، کم لطفی نسبت به اصالتهای استان است.

به‌مناسبت یکصدمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الّله العظمی سیدعبدالحسین لاری و برگزاری همایش بین‌المللی «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های علامه مجاهد مرحوم حضرت آیت الله حاج سید عبدالحسین نجفی لاری» در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) با حضور جمعی از اندیشمندان، مسئولان و حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برگزار شد.

برای مشاهده گزارش تصویری روی عکس کلیک کنید

 

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید