نمایش جزییات خبر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۷

نیازمند فرهنگ سازی در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری هستیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: نیازمند فرهنگ سازی در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری هستیم.
نیازمند فرهنگ سازی در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر اظهار داشت:بحران سالمندی و کاهش نرخ باروری می تواند زنگ خطری بر آینده کشور باشد به طوریکه در آینده شاهد آثار مخرب این موضوع خواهیم بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از بنیان خانواده افزود:مشارکت و فرهنگ سازی از سوی دستگاههای متولی و کنشگران جمعیت در این خصوص می تواند تاثیرات مثبت و سازنده داشته باشد.

وی با بیان اینکه، کاهش نرخ باروری اثرات مخربی بر تحکیم بنیان خانواده ها خواهد داشت،یادآور شد: نیروی جوان از مهمترین سرمایه‌های هر کشوری محسوب می شود این در حالیست که امروزه به دلیل کاهش تمایل زوج‌های جوان به فرزندآوری و یا تک فرزندی شاهد حرکت به سوی سالمندی هستیم .

محمودی فر،ترویج و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت و فرزند آوری را از جمله اقدامات فرهنگی این اداره کل عنوان کرد و افزود:
زبان هنر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم و ایجاد ارتباط با مخاطب می باشد پس هرگونه بی توجهی وسهل انگاری در خصوص موضوع جوانی جمعیت و حمایت از بنیان خانواده از سوی ادارات تابعه به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: می طلبد در سال جاری حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد در این راستا برنامه ها و طرح‌های ابتکاری خود را با کیفیت بیشتری نسبت به گذشته ارائه دهند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید