نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۴

المپیاد هنر اولین رقابت تیم های مراکز آموزش هنر در سطح ملی

محمد حسین اسماعیلی : استقبال مراکز آموزش هنر از رویداد المپیاد ملی آموزش هنر نوید بخش رویدادی بزرگ در حوزه آموزش هنر خواهد بود.
المپیاد هنر اولین رقابت تیم های مراکز آموزش هنر در سطح ملی

 

به گزارش روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد حسین اسماعیلی مدیرکل  دفتر آموزش با اشاره به فرآیند برگزاری رویداد المپیاد ملی آموزش هنر گفت: از اسفندماه سال گذشته با رو نمایی پوستر المپیاد توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراخوان این رویداد به همه آموزشگاه های آزاد هنری  و هنرستان های هنرهای زیبا  ارسال شده تا اولین رقابت تیم های مراکز آموزش هنردر قالبی بدیع و نوین به صورت لیگ در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار شود.

اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت اجرای مراحل  و بازخورد و استقبال بیش از حد استان ها و مراکز آموزش هنر گفت: برای اولین بار در کشور با برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر استعداد های درخشان در رشته های تخصصی هنر شناسایی می شوند و با ارسال فراخوان این رویداد به کلیه مراکز آموزش هنر فرآیند ثبت نام در المپیاد آغاز شده است. با توجه به استقبال مراکز آموزش هنر که نشان از اهمیت و جایگاه هنر در جامعه دارد، نوید بخش  رویدادی بزرگ در حوزه آموزش هنر خواهد بود.

وی افزود: این المپیاد در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود و مراکز آموزش هنر در نخستین دوره المپیاد شامل آموزشگاه های آزاد هنری و هنرستان های هنرهای زیبا در رشته های هنری  تعیین شده  تیم هایی را معرفی می کنند که براساس شاخص های اعلام شده ، تیم ها ابتدا در آموزشگاه یا هنرستان به رقابت پرداخته و آثار آنها داوری می شود و به مرحله استانی راه می یابند . آثار راه یافته به مرحله استانی توسط داوران استانی ارزیابی شده و برگزیدگان آن ها به سطح ملی راه می یابند و در این مرحله آثاربرگزیده رشته های موسیقی و نمایش اجرای زنده خواهند داشت و آثار سایر رشته در فضای نمایشگاهی به نمایش عمومی گذاشته می شوند و داوری خواهند شد که تیم قهرمان هررشته از بین برگزیدگان نهایی انتخاب و موفق به دریافت جام قهرمانی می شوند.

وی با اشاره به اهداف المپیاد هنر گفت: شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان،تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی،ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری،ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی،ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی،کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای هنری و آموزشی از اهداف مهم المپیاد هنر است .

سپس اسماعیلی به تشریح موضوعات این رویداد پرداخت و گفت:  با توجه به ماهیت گروهی و تیمی و رویکرد انسجام‌بخشی فرهنگی و اجتماعی این رویداد، موضوعات المپیاد شامل: هویت و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی،ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی،تحکیم بنیان خانواده،همبستگی ملی و انسجام اجتماعی،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

شایان ذکر است : تیم های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت نمایند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها ی هنری که در آن شرکت می کنند را نیز داشته باشند . برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه https://amoozeshehonar.farhang.gov.ir  وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت نمایند و با هماهنگی مدیران آموزشگاهها و هنرستان ها نسبت به ثبت نام تیم ها اقدام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

روابط عمومی دفتر آموزش
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید