نمایش جزییات خبر
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۵۸

در نگاه یهود، ارزش انسان غیریهود از یک شی کمتر است

یک یهودشناس در مورد تفکر یهودی‌ها نسبت به سایر انسان‌های دنیا گفت: در نگاه یهودی‌ها ارزش یک انسان به غیر از یهود به ویژه مسلمانان‌ و ایرانی‌ها از یک شی کمتر هستند.
در نگاه یهود، ارزش انسان غیریهود از یک شی کمتر است

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن‌کریم، نشست یهودشناسی در غرفه دشمن شناخت برگزار شد. در این‌ نشست دکتر زاهدی -یهودشناس- با اشاره به اینکه در سوره آل عمران خداوند از قوم بنی‌اسرائیل به عنوان قوم برتر یاد می‌کند، اظهار کرد: خداوند پس از اینکه از بنی‌اسرائیل به عنوان قوم برتر نام‌ می‌برد سپس داستان‌هایی را از این قوم بیان می‌کند که نشان می‌دهد چقدر این قوم نسبت به نعمت‌های خدا نافرمانی می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی داستان‌های این قوم را در قرآن می‌خوانیم تازه متوجه می‌شویم که یک قوم تا چه اندازه می‌تواند حریص به مال دنیا و لجوج باشد، یهود دشمن‌ترین دشمنان در مقابل مسلمانان هستند زیرا یهود نسبت به تعصبات قومی خیلی لجوج است.

این یهودشناس خاطرنشان کرد: نفاق و دروغ‌پردازی از ویژگی‌های یهودیان است که قرآن بر‌روی آن اشاره دارد، در‌ موضوع حضرت یوسف(ع) و‌ به ‌چاه انداختن ایشان و اصرار بر اینکه یوسف را گرگ خورده است دروغ آنها و‌ اصرار بر این دروغ را می‌توان دید. به گفته زاهدی، امروز هم یهودیان در‌ رسانه‌های خود دروغ زیاد می‌گویند.

وی افزود: یهودی که قرآن با این‌ صفات بیان ‌می‌کند در طول تاریخ چه حاکمیتی‌ها را تسخیر و‌ چه ظلم‌های وحشتناکی کرده و چه دروغ‌هایی گفتند که‌ مسیر تاریخ عوض کرده است به طوری که خیلی از این دروغ‌ها را نمی‌توان به جهانیان نشان داد.

این یهودشناس تصریح کرد: ‌اگر بخواهیم اثبات کنیم‌ که یهودیانی که قرآن ‌گفته ‌است همین‌ یهودیان‌ امروز هستند ابتدا باید به یهودیان در طول تاریخ بپردازیم، اولین حضور از یهودیان به دوران تاریخی قرون وسطا و نفوذ این ‌اقلیت در قرون‌ وسطا پرداخت.

زاهدی ابراز کرد: داستان اوج گرفتن‌ این اقلیت به جایی برمی‌گردد که این قوم زیر یک میلیون نفر بودند و‌ به‌خاطر داشتن پول به حاکمیت‌ها پول می‌دادند و اولین‌ موضوع رباخواری از این‌ قوم‌ شکل گرفت و این‌ رباخواری در اروپا به قدری رواج پیدا کرده است که شکسپیر نمایش‌نامه پادشاه ونیزی را نوشت و‌ اروپاییان به شدت از یهودی‌ها متنفر بودند و به همین منظوز در شمال اروپا مردم‌ مراسم یهودکشی داشتند.

وی بیان کرد: به همین خاطر اروپایی‌ها به یهودی‌ها موش کثیف می‌گفتند. این موضوع آنقدر رواج داشت که شاهد بودیم کارتون‌های میکی‌موس و‌ تام و‌ جری برای این ساخته شد که تا موش را یک‌ حیوان زرنگ و مظلوم نشان دهند.

این یهودشناس تاکید کرد: در همین زمان یهودی‌ها بزرگترین بانک جهانی را هم‌ تاسیس کردند و از طریق تجار برات جابه‌جا می‌کردند. کم‌کم پول قرض دادن به حکومت‌ها از سوی یهودی‌ها اتفاق می‌افتاد و دوران رنسانس با حمایت یهودی‌ها به سمت پیشرفت رفت.

زاهدی تصریح کرد: اروپا در همین زمان از داشتن یک فاضلاب هم محروم‌ بود و در‌ همین شرایط حاکمیت‌ها با پول‌های یهودی‌ها عیش و نوش‌ می‌کردند و وقتی سر رسید پول می‌رسید به دلیل نداشتن بازپرداخت پست و مقام دولتی یا تجارت یک بندر یا حتی گرفتن زمین برای طلب وصول می‌کردند.

وی ادامه داد: یهودی‌ها از طریق وام دادن به حاکمیت‌ها به جاش قسمتی از حاکمیت‌ را می‌گرفتند. با این شرایط بهره وام همیشه به‌ جای خود باقی می‌ماند. از این‌ رو حاکمیت اروپا از یهودی‌ها گول می‌خوردند.

این یهودشناس گفت: حالا حاکمیت وابسته به یهودی‌ها هم از تکنیک یهودی‌ها الگو و‌ آن را انجام می‌دادند و‌ همین‌ امر روند تاریخ را عوض‌ می‌کند. در ادامه روند وام‌دهی یهودی‌ها، شاهد هستیم که یهودی‌ها اقدام‌ به راه انداختن جنگ میان مذاهب می‌کنند همانند آنچه در مورد جنک صلیبی و‌ مسلمانان‌ اتفاق افتاد.

وی گفت: خود بهودی‌ها که جمعیتی نداشتند و‌ برای تسخیر سرزمین‌های دیگر و کسی ثروت دیگران را به جان هم می‌انداختند. در جنگ صلیبی یهودی‌ها به طرفین جنگ اسلحه می‌فروشند و در اثر جنگ بسیاری از سرزمین‌های حاصلخیز بی‌سرنشین می‌شد و باوجود قحطی که در‌جنگ رقم می‌خورد سرزمین‌ها خالی از جمعیت می‌شد و آن وقت زمین‌ها خالی را برمی‌داشتند و  ۵۰۰سال این‌روش یهودی‌ها است.

این یهودشناس با اشاره به موضوع کشف آمریکا یادآور شد: ماجرای فتح آمریکا به این شکل است که کریسف‌ کلمپ از غرب به سمت هند می‌رود که به یکباره به آمریکا(کلمبیا فعلی) برخورد می‌کند، پول این‌ سفر را چه کسی می‌دهد یهودی‌ها. همین کریستف کلمپ یکی از جنایت‌کاران افراد تاریخ است که با کشف آمریکا در حدود ۸۰ تا ۱۴۰ میلیون انسان طی سه قرن کشته شدند.

وی بیان‌ کرد: در آفریقا هم وضعیت شبیه آمریکا بود و برده‌‌ها شکار می‌شدند و‌ به آمریکا می‌بردند که ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون در برده‌داری کشته شدند.

زاهدی در پایان گفت: در نگاه یهودی‌ها ارزش یک انسان به غیر از یهود به ویژه مسلمانان‌ و ایرانی‌ها از یک شی کمتر هستند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید