نمایش جزییات خبر
وزیر فرهنگ در آیین پایانی نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف:
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۳

حرکت پهپادها در عملیات وعده صادق مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود

آیین آیین نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و امور خیریه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه امروز یکشنبه نهم اردیبهشت در محل هتل ارم برگزار شد.
حرکت پهپادها در عملیات وعده صادق مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این آیین با ابراز خوشحالی از مسیری که سازمان اوقاف طی کرده است، گفت: در جلسات‌ مختلفی بعضا با این‌ سوال مواجه می‌شویم که  فلسفه ورود سازمان اوقاف به فعالیت‌های اقتصادی و فناورانه چیست.

وی افزود: دلیل مطرح شدن این پرسش عدم‌شناخت دقیق و به‌روز از اقتضائات زمانی و مکانی است، سازمان‌اوقاف حوزه وسیعی از ماموریت‌ها را با عنوان‌شرعیه وقف در اختیار گرفته است.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از مهمترین کارکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه افزایش بهره‌وری و رشد محصولات و ارزش تولیدات مجموعه های وقفی است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: اوقاف مجموعه‌ای است که به جز موارد محدود و نادر هیچ وابستگی به بودجه دولتی ندارد و نیات واقفین را نمایندگی می‌کند به همین دلیل مردمی‌ترین بخش حوزه متصل به حاکمیت است و مردمی ترین وجهه دولت را نمایندگی می‌کند.

وی گفت: مردم‌ با انگیزه‌ کسب ثواب، بهترین‌ بخش از بهترین‌ دستاوردهای زندگانی خود را برای جریانی عمرانی و بالنده وقف‌ می‌کنند.

وزیر فرهنگ‌ ادامه داد: افزایش بهره وری در این سازمان، موفقیت در  گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در جامعه است.

وی با بیان اینکه هرچه تلاش کنیم گردش این‌ چرخه را تندتر کنیم، مال مشروعی که‌ در راه رضای خدا صرف می‌شود را تقویت می‌کنیم، افزود: خروجی انتهایی جریان‌ وقف‌ کمک‌ به امر فرهنگ‌ دینی و دین داری مردم است.

اسماعیلی تصریح کرد: این‌ امر در دوره جدید با پیشرفت های علمی می‌تواند به چندین‌برابر توان گذشته برسد؛ حتما ارتقا بهره وری و افزایش درآمد مشروع حضور در اقتصاد دریا و شرکت‌های دانش‌بنیان ممدوح است و حتی ضرورت دارد.

وزیر فرهنگ با اشاره به پیشرفت های علمی کشور تاکید کرد: رییس جمهور در سفرهای خارجی میراث فرهنگی و صنایع دستی هدیه نمی‌دهد بلکه از تولیدات نرم افزاری و دانش بنیان کشور اهدا می‌کنند، امروز ما خیلی سربلند هستیم‌ که نوع استدلال و ارایه توانمندی هایمان تغییر کرده است.

وی افزود: در گذشته به توانایی جغرافیایی و انرژی فسیلی افتخار می‌کردیم‌ ولی امروز به منابع انسانی فرهیخته و کارآمد افتخار می‌کنیم.

در عملیات‌ انتقام‌ سخت، همه دنیا متحیر شدند

اسماعیلی با اشاره به قدرت نظامی کشور گفت:  شهید طهرانی مقدم از ابتدایی ترین وسایل محروم‌ بود ولی امروز دقیقترین‌ موشک‌های نقطه زن با تلاش های این‌ مرد بزرگ به دست آمده است تا جایی که در عملیات‌ انتقام‌ سخت، همه دنیا متحیر شدند.

حرکت پهپادها مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی

وزیر فرهنگ گفت: حرکت پهپادها مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی و اقتدار ۴۵ ساله نهضت امام و رهبری انقلاب بود که به مردم ارزانی داشتند و باعث سربلندی همه شد، براساس نظر سنجی ها بیش از هفتاد درصد مردم‌ از صمیم‌ قلب از این اقدام حس غرور پیدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه همین رویکرد را در حوزه حکمرانی قرآنی دنبال می‌کنیم ادامه داد: ایجاد شهر جهانی فرهنگی از جدیدترین ابلاغ های رئیس جمهور است چندین استاندار نامه‌نگاری کردند مبنی بر اینکه مشتاق هستن این‌ اقدام در استان‌ آنها اجرایی شود.

در سریلانکا سدی را افتتاح کردیم‌ که بسیاری از شرکت‌های خارجی از ساخت آن‌ ناتوان‌ بودند

اسماعیلی گفت: به قدری به‌منابع نرم‌ قدرت متصل شدیم‌ که اگر مدیریت با همین روند پیش رود در سالهای آینده بی‌نیاز می‌شویم، در سفر سریلانکا سدی را افتتاح کردیم‌ که بسیاری از شرکت‌های خارجی از ساخت آن‌ ناتوان‌ بودند.

وزیر فرهنگ افزود: مقاومت‌ در همه ابعاد شامل اقتصاد، مقاومت اجتماعی، سیاست و مقاومت منطقه‌ای افتخار زاست.

اسراییل منکوب شد، اقتصاد هم به آرامش می‌رسد

وی ادامه داد: اسرائیل کودک کش را منکوب کردیم‌،  جریان اقتصادی هم‌ به ثبات‌ می‌رسد همه می‌گفتند با پرتاب یک‌ موشک‌ اقتصاد ضربه‌ می‌خورد ولی ده‌ها‌ موشک‌ پرتاب شد، اقتصاد کشور هم‌ به آرامش می‌رسد.

اسماعیلی در پایان‌ تصریح کرد: جمهوری اسلامی‌ و دولت مردمی این‌مسیر نورانی را ادامه خواهد داد و به فرموده رهبر انقلاب در راه فتح‌قله هستیم.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید