نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۰

اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن در سال 1403

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان فریدن اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 با حضور فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی و سایر اعضا با دستور جلسه 1- راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در شهرستان 2- ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن 3-بررسی مسائل و مشکلات جاری کتابخانه ها و نیم درصد شهرداری ها در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.
اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن در سال 1403

جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام وحی آغاز شد. در ابتدا گزارشی از وضعیت کتابخانه های شهرستان توسط رییس اداره کتابخانه های عمومی ، جایگاه کتابخانه عمومی دانشوران داران که مرکز شهرستان می باشد، به لحاظ فیزیکی در رتبه های آخر استان اصفهان قرار دارد، اما به لحاظ تعداد اعضای کتابخانه و میزان امانت کتاب و فعالیت های در جایگاه خوبی قرار داریم. اعضا پس از ارایه نظر و پیشنهاد های خود را در رابطه با هریک از دستور جلسه ها ارایه و در پایان مصوبات ذیل با حضور اکثریت به تصویب رسید. 

1.مصوب شد شهرداری داران و شهرداری دامنه نسبت به تسویه حساب نیم درصد سهم کتابخانه ها تا پایان سال مالی شهرداریها در تیر ماه 1403 اقدام نمایند.

2.مصوب شد فرمانداری شهرستان نسبت به مکاتبه و پیگیری با استانداری با موضوع دلایل عدم تخصیص اعتبار کتابخانه ها در سفر ریاست جمهوری به شهرستان اقدام نماید.

3. مصوب شد شهرداری و شورای شهر داران از اعتبارات شهرداری ( به غیر از نیم درصد سهم کتابخانه ها) نسبت به احداث یک سالن صد متری در محوطه پارک مجاور کتابخانه دانشوران بعنوان سالن مطالعه کتابخانه و با مالکیت شهرداری اقدام نماید.

4. مصوب شد بخشداران مرکزی و زنده رود با همکاری دهیاران نسبت به بررسی ظرفیت روستاها با توجه به جمعیت روستاها به منظور راه اندازی کتابخانه مشارکتی و نیز برگزاری با کیفیت جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال جاری اقدام نمایند.

5. مصوب شد تمامی اعضای انجمن با همکاری روابط عمومی ها و خبرگزاری های شهرستان نسبت به اطلاع رسانی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان اقدام نمایند.

6. مصوب شد آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نسبت به ترغیب و عضویت نوجوانان در باشگاههای کتابخوانی با اجرای طرح های تشویقی و ترغیبی در ایام فراغت تحصیلی اقدام نمایند.

7. مصوب شد اعضای انجمن نسبت به تشویق مردم و جامعه مخاطب خود برای شرکت گسترده در بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور (جشنواره کتابخوانی رضوی) اقدام نمایند.


اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید