نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۷

برگزاری اولین کارگاه آموزشی قوانین مالیات و سامانه مودیان مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی

اولین کارگاه آموزشی قوانین مالیات و سامانه مودیان و ارزش افزوده مراکز فرهنگی و هنری به همت مؤسسه فرهنگی هنری سفید و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر 6 اردیبهشت ماه در سالن جلسات این اداره برگزار گردید.
برگزاری اولین کارگاه آموزشی قوانین مالیات و سامانه مودیان مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر، این کارگاه آموزشی با حضور محمد نوران سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی خان محمدی مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی و هنری سفید و جمعی از مسئولان و مدیران مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی به منظور اطلاع و آگاهی افراد ذینفع از قوانین و مقررات مالیاتی کشور برگزار شد.

در ابتدای این برنامه علی خانم محمدی مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری سفید توضیحاتی در خصوص قوانین مالیاتی ، ثبت و جرائم و مالیات بر ارزش افزوده ارائه نمود.

سخنران رضا قربانعلی نژاد مدیر مالی و مشاور مالیاتی نیز در خصوص انواع مؤدی حقیقی و حقوقی و نحوه محاسبه مالیات و انواع تکالیف مالیاتی ( تهیه دفاتر، ارائه لیست بیمه ماهانه، گزارش فصلی ماده 169، سامانه مؤدیان همراه با چگونگی بارگذاری فاکتور و ویرایش اظهار نامه های ارزش افزوده) مطالب و توضیحات لازم را بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به معافیت مؤسسات فرهنگی و هنری گفت: ماده 139 قانون مالیات های مستقیم از سال 1393 به بعد فعالیت های انتشاراتی، مطبوعاتی ، فرهنگی و هنری (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) معاف هستند و ریز موارد فعالیتهای مرتبط با این مراکز که منجر به معافیت مالیاتی می شوند را عنوان نمود.

قربانعلی نژاد سپس به مراحل ثبت اعتراض مالیاتی در پنج مرحله با عناوین : ثبت اعتراض و ممیز کل – اعلام اعتراض در هیئت حل اختلاف مالیات مؤدی- اجرای قرار برای رسید مالی- اعتراض به رأی هیئت اولیه حل اختلاف- اعتراض به رأی هیئت تجدید نظر و اعتراض به دیوان عدالت اداری پرداخت.

وی در پایان نیز مواردی را در خصوص نظام جامع مالیاتی ، بانک ، بیمه، گمرک و دارایی مطرح نمود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید