نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۱

احمد تربتی خیابانی در تهران را به نام زد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه از نامگذاری خیابان یکم در منطقه ۶تهران به نام "شیخ احمد تربتی" اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران خبر داد.
احمد تربتی خیابانی در تهران را به نام زد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مهدی زاهدی افزود: با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و تصویب شورای اسلامی شهر تهران، خیابان یکم منطقه ششم تهران، با عنوان"شیخ احمد تربتی" نامگذاری شد.
وی افزود: در این راستا نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی بوده است.
وی بیان داشت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ خیابانی به نام "حاج آخوند ملاعباس تربتی" در شهر مشهد نامگذاری شده بود.
شایان ذکر است شیخ احمد تربتی متولد تربت حیدریه؛ روزنامه نگار، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقدهای تند بر علیه محمدعلی شاه اولین دادگاه مطبوعات نیز برای وی تشکیل شد که مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد. وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید