نمایش جزییات خبر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: معلم تجلی اسم هادی خداوند است و در نظام اسلامی تجلی بخش نام والای معلمی است

جابری انصاری گفت: شما معلمین یک شغل بسیار شریف دارید که همان شغل الله است؛ همان شغل‏ و مسئولیت انبیاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: معلم تجلی اسم هادی خداوند است و در نظام اسلامی تجلی بخش نام والای معلمی است
  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با صدور پیامی فرا رسیدن هفته معلم را گرامی داشت.
در این پیام می خوانیم: 
تمام درجات علمی و توفیقات بزرگان در سایه تقوی، تواضع، اخلاق و پشتکار و زحمت به دست آمده است. این نعمت بزرگی است برای اهل علم که دست به قلم داشته باشند و نگذارند معلومات فقط در سینه و روان بماند و بعد هم با خود ببرند. 
شما معلمین یک شغل بسیار شریف دارید که همان شغل الله است و شغل‏‎ ‎‏و مسئولیت انبیاست، این شغل شریف ترین شغل ها و پرمسئولیت ترین شغل ها است، منتها انبیا از‏‎ ‎‏مسئولیت بیرون می آیند، برای اینکه عمل می کنند به آنچه فرموده اند، به آنچه مأمور‏‎ ‎‏هستند؛ ماها هم باید عمل بکنیم.
اگر چنانچه خدای نخواسته بچه هایی از دامن های شما و‏‎ ‎‏از کلاس های شما بیرون بیایند که برخلاف تربیت های انسانی- اسلامی باشد، شما مسئول‏‎ ‎‏هستید. مسئولیت بزرگ است.  
اشخاصی که ملتها را می‌توانند نجات بدهند و کشور را می‌توانند آباد کنند و دنیا و آخرت ملت را می‌توانند تعمیر کنند فرهنگی ها هستند لکن برای فرهنگی ها مسئولیت بسیار هست. 
هر چه شغل عظیم باشد، مسئولیت به همان مقدار بزرگ و عظیم است. معلم است که انسان ها را یا مهذب یا متعهد و یا انگل و وابسته بار می آورد، همه از مدرسه‌ها بلند می‌شود، همه سعادت ها و همه شقاوت ها انگیزه‌اش از مدرسه‌ها است و کلیدش دست معلمین است.
اگر ما فرزندان را امانت و معلمان و مدرسه را امانت‌دار می‌دانیم باید برنامه‌ریزی تحصیلی و پرورشی دانش آموزان به شکلی باشد که خروجی آن انسان‌هایی متدین و عالم باشد. 
جایگاه استاد و معلم همیشه جایگاه رفیعی است، اما به هر حال ما در کلاس نمی‌خواهیم به دانش‌آموز فقط یاد بدهیم که مطالب آن کتاب را حفظ کند. اصلاً نمی‌خواهیم به تنهایی عالم بشود؛ ما می‌خواهیم عالمی بشود که علمش در بازار کار و به معنی عام کلمه بازار فعالیت کارآیی داشته باشد. 
معلم تجلی اسم هادی خداوند است و حوزه عمل او و قلمرو عملکرد او در حوزه عقل است که اولین مخلوق خداوندی است؛ "اول ما خلق الله العقل". عقل پیامبر درونی و معلم پیامبر بیرونی انسانهاست و زمانی که این دو با هم یکنوا می شوند، صهبای آگاهی و جوشش درونی اتفاق می افتد و خیل انسان ها مشتاقانه به سوی باری تعالی حرکت می کنند تا به او نائل و واصل گردند، تمام درجات علمی و توفیقات بزرگان در سایه تقوی، تواضع، اخلاق و پشتکار و زحمت به دست آمده است.
 اکنون انقلاب اسلامی در گام دوم، برای تحقق اهداف و آرمان‌های خود، به ظرفیت سازی بیشتر برای تربیت راهبران و مدیران توانا، پاکدست، امین و آزاد ازتعلقات پَست، و مصمم و استوار و شجاع پرتلاش نیازمند است، تا بتواند راه پر فراز و فرود خود را آن گونه که برایش ترسیم شده است طی کند و با صلابت و اقتدار موانع پیش رو را یکی پس از دیگری بردارد و با ایجاد و عرضه تمدّن عظیم اسلامی به جهان بشریت، و کسب شایستگی از معبر آزمون‌های دشوار، زمینه را برای ظهور «ولایت عظمی» عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم سازد چرا که بر اساس سنت الهی، رشد یافتگی و توانمندی برای رسیدن و رساندن به قله آرمان ها، جز با مجاهدت و مقاومت در برابر دشمنان و اندوخته سازی تجربه‌های کلان، حاصل نخواهد شد.
اگر چه انقلاب اسلامی در بستر حوادث و رویداد‌های پیش روی خود ازجمله سال‌های دفاع مقدس توانست از بسیاری تهدیدها، فرصت سازی کند و مدیران جهادی و کارآمد مورد نیاز خود را پرورش دهد، اما در گام دوم و برای ادامه راه، بیش از گذشته نیازمند کادر سازی هدفمند وتربیت انسان‌های پرهیزگار، دانشمند، ماهر و مصمم است تا بتواند این کشتی را از میان امواج سهمگین حوادث و دشمنی‌ها عبور داده و به ساحل نجات برساند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید