نمایش جزییات خبر
وزیر فرهنگ در حاشیه رونمایی از کتاب رضای انقلاب:
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۳۵

نمایشگاه مجازی کتاب منجر شده تا دسترسی کتاب منحصر به تهران نباشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین رونمایی از کتاب خاطرات حجت‌الاسلام رضا مطلبی با عنوان رضای انقلاب در جمع خبرنگاران درباره سفر به ترکمنستان گفت: حضور بنده هنوز قطعی نیست اما تلاش داریم تیم رسانه ای و فرهنگی از جمهوری اسلامی در این اجلاس شرکت داشته باشند.
نمایشگاه مجازی کتاب منجر شده تا دسترسی کتاب منحصر به تهران نباشد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی افزود: در اردیبهشت ماه  برگزاری حج عمره مفرده پس از نه سال آغاز شد و کاروان ها اعزام شدند و تعدادی از کاروان های حجاج نیز در مسیر برگشت هستند، این گام مهمی بود که بعد از سالیان سال برداشته شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از اواخر اردیبهشت نیز آغاز اعزام حجاج را خواهیم داشت تصریح کرد: امروز هم در محضر رهبر انقلاب فرمایشات ایشان را با جان و دل شنیدیم و انشاالله بتوانیم مطالبات معظم له را در حج امسال و سالهای آتی عملی کنیم.

وی در مورد عملکرد وزارت فرهنگ در عرصه عدالت فرهنگی افزود: تلاشمان این بوده تا عدالت فرهنگی برقرار شود؛ یک جلوه آن نمایشگاه کتاب است که چند روز آینده آغاز خواهد شد، که به واسطه تدابیر اندیشیده شده همزمان به صورت مجازی از سراسر ایران می‌توان کتاب خرید و کتابها به صورت رایگان در منازل خریداران می‌رسد و این امر موجب شده تا نمایشگاه کتاب و امتیازات آن به کسانی که در تهران هستند و یا به تهران دسترسی دارند منحصر نشود و دورترین نقطه ایران هم می تواند از این رویداد بهره مند شود.

اسماعیلی تاکید کرد: الحمدالله اتفاقات خوبی در کشور در حال رخ دادن است؛ آموزش در مناطق محروم، ساخت سینما در شهرهای بالای صدهزار نفر و نهضت ساخت پلاتو تلاش هایی است که در این راستا انجام شده است.

وی افزود: افزایش توان داخلی در تولید کاغذ اتفاقی است که در ماه های آینده انشاالله به صورت جدی رخ خواهد داد.

وزیر فرهنگ در مورد مهمترین ویژگی حجت‌الاسلام مطلبی نویسنده کتاب رضای انقلاب نیز گفت: حاج آقای مطلبی مسیر بندگی و خدمت به خلق خدا و همراهی با نهضت امام را در سالیان حیات شریفشان بدون کمترین اختلالی ادامه دادند که توفیق بزرگی محسوب می شود چرا که خیلی ها از افراد بخشی از مسیر انقلاب را آمدند ولی متاسفانه از قطار انقلاب جا ماندند.

اسماعیلی تصریح کرد: آقای مطلبی آهسته و پیوسته مسیر خدمت و بندگی را طی کرد و امروز در قله خدمتگزاری به مردم در منطقه خود ایستاده و وجودش منشأ خیر و برکت است.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید