نمایش جزییات خبر
مسئول خانه‌فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی مطرح کرد:
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۵۸

برگزاری همایش اشک مریم با موضوع فلسطین در کراچی/ حضور وزیر فرهنگ در سفر رئیس‌جمهور به کراچی نشان از اهداف فرهنگی دارد

وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان از برگزاری همایش اشک مریم با موضوع فلسطین در کراچی خبر داد و گفت: حمایت و تشویق جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقام سخت و توجه به مردم فلسطین در سفر اخیر آیت‌الله رییسی رییس جمهور ایران به پاکستان قابل توجه است.
برگزاری همایش اشک مریم با موضوع فلسطین در کراچی/ حضور وزیر فرهنگ در سفر رئیس‌جمهور به کراچی نشان از اهداف فرهنگی دارد
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید طالبی‌نیا وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه ارتباطات عمیق نمایندگان فرهنگی ایران در پاکستان با مردم از نخبگان گرفته تا هنرمندان در عرصه های مختلف عمیق است.بهترین کانال برای ارتباط با مردم هم فضای مجازی است.

وی با اشاره به پیش بینی اقدامات نمایندگی کراچی برای استقبال از رییس جمهور در پاکستان گفت: به همه گروه های مردمی از شیعه و سنی تا دیگر ادیان اطلاع رسانی شد، ما با خیل عظیم مردم خواهان استقبال با رییس جمهور مواجه شدیم که برای خودمان قابل پیش بینی نبود.

وی با اشاره به مسایل امنیتی رعایت شده از سوی دولت پاکستان مبنی بر حضور مردم در منازلشان و تعطیلی شهر و رفت و آمدها ادامه داد: تنها تعداد اندکی از خیل هزاران نفری طرفداران متقاضی حضور در مراسم رییس جمهور توانستند در برنامه ها شرکت کنند، شاه بیت کلام همه آنها تشکر عمیق از انتقام سخت ایران از اسرائیل غاصب بود که شعار می دادند و ایران را افتخار خود می دانستند. خیلی از علاقه مندان از مسیرهای دور مراسم را نظاره می‌کردند و شعار مرگ بر اسرائیل می گفتند و در حمایت از رهبر معظم انقلاب ایران شعار می دادند. صحنه های شورانگیزی بود که نشان از تعامل بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دارد.

طالبی‌نیا درباره حضور مردم در مراسم رییس جمهور در پاکستان توضیح داد: ما اعلام ثبت نام از مردم برای حضور در مراسم را داشتیم، صدها هزارنفر ثبت نام کردند که البته چنین امکانی نبود، مردم از فاصله های دور و نزدیک آمده بودند، شاید میلیون ها نفر در چهارراه فیصل شاه اعظم حضور یافتند اما متاسفیم که بنا به دلایل امنیتی دولت پاکستان چنین امکانی فراهم نکرد. پس از ۴۵سال مشاهده کردیم که مردم دنیا از آزادگی، ایستادگی و عزت ایرانیان الگو می‌گیرند.

وی به یکی از توافقنامه های سفر رییس جمهور به پاکستان در عرصه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما در پامستات بیشترین مراکز فرهنگی را شامل هفت ساختمان فرهنگی ایرانی در کراچی، لاهور، کویته، پیشاور، حیدراباد ، اسلام آباد که شامل مراکز تحقیقات زبان فارسی و رایزنی و خانه فرهنگ هم است، داریم و حضور وزیر فرهنگ در کنار رییس جمهور نشان از اهداف مهم فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات چاپ کتاب، آموزش زبان فارسی، ارتباطات دانشگاهی، جذب دانشجویان بورسیه، برگزاری مراسم های فرهنگی در راستای اتحاد شیعه و سنی در خانه های فرهنگ و دانشگاه فعال داریم. در ماه مبارک رمضان گروه های تواشیح و قاریان ایرانی در شبکه های پاکستان در راستای دیپلماسی فرهنگی فعال بودند. سفر رییس جمهور این روابط را مستحکم تر می کند و نمود آن در بین اهالی سینما، موسیقی، اهالی قلم و رسانه ها دیده خواهد شد.

طالبی‌نیا گفت: در بخشی از برنامه‌های اجرا شده نیز یک گروه سرود دانش آموزی به زبان فارسی سرودهایی از جمله حریفت منم و سلام فرمانده را اجرا کردند.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید