نمایش جزییات خبر
در دیدار با نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان؛
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۰۵

وزیر فرهنگ بر گسترش روابط پژوهشی و دانشگاهی ایران و لبنان تاکید کرد/ دعوت از زنان فرهیخته لبنانی برای شرکت در اجتماع زنان تاثیرگذار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان انقلاب اسلامی گفت: انتخاب پسوند اسلامی برای انقلاب اسلامی ایران عامدانه بوده چرا که امام خمینی (ره) تاکید داشتند که این یک انقلاب اسلامی است.
وزیر فرهنگ بر گسترش روابط پژوهشی و دانشگاهی ایران و لبنان تاکید کرد/ دعوت از زنان فرهیخته لبنانی برای شرکت در اجتماع زنان تاثیرگذار
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: مبارزه با صهیونیسم را فرصتی در راستای همگرا شدن امت اسلامی می دانیم.

وی ادامه داد: در موضوع بیداری اسلامی رهبر معظم انقلاب فرمودند که منظور تشکیل ولایت فقیه در این کشورها نیست بلکه هر کشوری مذهبش مطابق مذهب اکثریت این کشور تعیین می‌شود؛ این یک نگاه و مشی متعالی است که در جمهوری اسلامی و در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌شود.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اساسا راهبرد اساسی ما این است که با به رسمیت شناختن تنوع قومی و مذهبی به اتحاد و همگرایی  برسیم.

اسماعیلی تصریح کرد: بسیاری از مفاهیم دولت مدرن در اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی را پذیرفتیم؛ مثل دولت ملت و احترام به عقاید اکثریت در یک منطقه.

وزیر فرهنگ گفت: در اندیشه اسلامی انقلاب اسلامی است؛ مفاهیمی مثل حضور و مشارکت مردم و یا اکثریت آرا از جمله مفاهیم پذیرفته شده است. زمانی که این مفاهیم پذیرفته شده باشد تفاوت‌ها مورد احترام واقع می‌شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به گسترش روابط در حوزه پژوهشی و دانشگاهی نیز تصریح کرد: آماده تعامل در حوزه‌های پژوهشی هستیم و امیدواریم با گفت‌و‌گو‌های خوب شما با مقامات ایران و گفتمان واحدی که در روابط حاکم است شکاف های ایجاد شده را ترمیم کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم القاعده و تکفیر و داعش مستقیم و غیرمستقیم به‌عنوان پیاده نظام دشمن آمریکایی و اسرائیلی هستند و برای ایجاد شکاف در جهان اسلام حضور دارند.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به موضوع مجموعه کتاب‌های سردلبران که هفت جلد آن در نمایشگاه قرآن رونمایی شد، گفت: اخیرا مجموعه کتابی توسط آقای خامه‌یار درباره جلوه‌های محبت و ارادت اندیشمندان غیر مسلمان به اهل بیت منتشر شده است و قرار است این اثر به صد جلد برسد و ما برای انتشار آن حمایت می‌کنیم چرا که معتقدیم نمایش مودت به اهل بیت در لبنان حتی بین اقوام غیر مسلمان اتفاق خوبی است.

وی همچنین ضمن تاکید بر اهمیت موضوع خانواده در ایران گفت: خانواده محوری دغدغه ما است و ریاست‌جمهوری بر این موضوع تاکید دارند و معتقدیم منجلابی که غرب در آن گرفتار شده ناشی از بی‌بندوباری اخلاقی است و ما معتقد به حفاظت از خانواده هستیم.

اسماعیلی در پایان از رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و بانوان فرهیخته لبنانی برای شرکت در اجتماع زنان تاثیرگذار با موضوع خانواده و اجلاس علم و قرآن که دو ماه آینده برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

این جلسه با گرامیداشت یاد شهدای لبنان در حوادث اخیر و درود به ارواح پاک ۳۰۰ شهید از مردم لبنان به پایان رسید.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید