نمایش جزییات خبر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۹

مجموعه برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی با برپایی محفل شعری از بندرگز آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: 17 نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است و عصر امروز با برپایی محفل شعری در شهرستان بندرگز، چراغ برنامه های نکوداشت این شاعر و عارف شهیر روشن می‌شود.
مجموعه برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی با برپایی محفل شعری از بندرگز آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، الهام متین ضمن قدردانی از کلیه مسئولان و عوامل برپایی آیین نکوداشت، گفت: از 11 تا 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری در 17 شهرستان و منطقه استان گلستان، ویژه دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف شهیر ایرانی ترکمن برنامه‌های متعدد و متنوعی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌شده و در طبق یک جدول زمانی مشخص اجرا خواهند شد.

وی افزود: این برنامه‌ها با شعار «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» و با تشکیل محفل شعر و سخنرانی با محوریت این شاعر شهیر در عصر 11 اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز آغاز می‌شود.

متین ادامه داد: برنامه‌هایی نیز به میزبانی مجتمع‌های فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترتیب در شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، علی‌آباد، آق‌قلا و گنبدکاووس از تاریخ 12 تا 25 اردیبهشت‌ماه با محوریت این شاعر ایرانی ترکمن برپا می‌شوند.

وی افزود: همچنین در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، کتابخانه امام محمد غزالی، شهر تاتارعلیا، شهر فراغی، روستای گرکز، روستای قزلجه آق امام، شهر ینقاق، روستای حاجی قوشان، دانشگاه گنبد نیز برنامه‌هایی اجرا خواهند شد.

الهام متین گفت: در تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه، برنامه متمرکزی در آق تقای مزار مختومقلی برپا می‌شود و پایان‌بخش مجموعه برنامه‌های نکوداشت است.

وی افزود: نشست‌های آموزشی تبیینی، سخنرانی و شعرخوانی موضوعی و اجرای موسیقی سنتی با محتوای اشعار مختومقلی فراغی و نیز نمایش و سرود و تجلیل از مختومقلی شناسان ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه این روز است.

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید