نمایش جزییات خبر
۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶

شورای فرهنگ عمومی نهبندان در سال 1403 تشکیل جلسه داد

جلسه شورای فرهنگ عمومی نهبندان در مورخه 8 فروردین ماه سال جاری در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان با دستور کار چگونگی تحقق شعار سال و ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) با حضور امام جمعه،فرماندار و اعضاء شورای فرهنگ عمومی برگزار گردید.
شورای فرهنگ عمومی نهبندان در سال 1403 تشکیل جلسه داد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان؛ در این جلسه ابتدا حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه شهرستان ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن و خوش آمدگویی به اعضای شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به اینکه شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم است در ابتدا بایستی زیرساخت های لازم را برای ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف معادن، کشاورزی و گردشگری در شهرستان را فراهم کنیم. و اگر می خواهیم که جهش تولید در شهرستان اتفاق بیفتد باید مسئولین پای کار بیاییند.

نجمی پور بیان داشت: سیاست گذاری جهش تولید برای ظرفیت گذاری نیروی انسانی است و باید ظرفیت های خود شهرستان را شناسایی کنیم . وی لازمه ای این کار را نیازشناسی دانست و گفت در این صورت است که ظرفیت ها شناخته می شود.

امام جمعه گفت: در تمامی حوزه های کشاورزی - دامپروری معادن و.. از ظرفیت افراد بومی نخبه خارج از شهرستان استفاده کرده و از آنها دعوت کنیم تا در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

امام جمعه خواستار معرفی محصولات کشاورزی شهرستان مثل پنبه-زیتون و خرما شدند.

ایشان تاکید کردند که هیات مذهبی را فعال نموده و فضاسازی و اطلاع رسانی ها انجام گیرد تا عزاداری و برنامه های بهتری در شهادت امام علی (ع) و لیالی قدر اجرا کنیم.

سرپرست فرمانداری نهبندان با بیان اینکه امامت جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی است چراکه با مردم ارتباط تنگاتنگی دارد، افزود: برای تعمیق فرهنگی باید در این شورا نظرات کارشناسی ارائه دهیم لذا باید با مطالعه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان حاضر شویم.

مرادی گفت: نماینده ولی فقیه استان رئیس این شورا هستند و دغدغه های زیادی دارند که باید به آن توجه کرد.

وی به راه اندازی کشتارگاه صنعتی نهبندان اشاره کرد و گفت: این مهم در دستور کار است.

سرپرست فرمانداری نهبندان با اشاره به موضوع گردشگری در شهرستان، گفت: به موضوع گردشگری نباید ولنگارانه پرداخت، برخی نمی خواهند شئونات را رعایت کنند باید مواظب باشیم اصول اخلاقی زیر پا گذاشته نشود.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: صنایع زیادی در نهبندان توجیه اقتصادی دارد و ما از سرمایه گذاران این حوزه ها استقبال می کنیم.

مرادی در پایان خواستار مراجعه سرمایه گذاران به فرمانداری شد و گفت: ما از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

درپایان هاشمی دبیر شورای فرهنگ عمومی نهبندان،ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه گزارشی از مصوبات جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی ارائه داد و سپس هریک از اعضا به نقطه نظرات خود پرداختند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید