نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۸

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خمین برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمین برگزار شد.
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خمین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمین  در سال جاری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین میرصادقی امام جمعه خمین و با حضور حمید کمانکش فرماندار شهرستان ، سرهنگ جودکی فرمانده انتظامی ، احمدی شهردار خمین و تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در محل دفتر امام جمعه محترم  برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار شهرستان خمین گفت : گسترش بی تفاوتی مردم نسبت به رفتار دیگران مهمترین آفت و آسیب در جامعه است.

حمید کمانکش افزود : امربه معروف در تمام ادیان و جوامع تحت نام های دیگر براساس منفعت شخصی وجود دارد. وی ادامه داد: دولتی کردن امربه معروف و نهی از منکر ، مردم را نسبت به آسیب ها و تهدیدهای جامعه بی تفاوت می کند.

کمانکش در بخش دیگری از سخنان خود گفت : شناسایی مفاخر خمین با هدف ساخت و نصب سردیس مفاخر و بزرگان شهرستان در دستورکار دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: این موضوع در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مفاخر و بزرگان و معرفی آنها به نسل جوان و گردشگران است.

فرماندار خمین افزود : کمیته کارشناسی در ابعاد مختلف شناسایی شخصیت ها ، نحوه و مکان نصب سردیس ها تشکیل شود.

در ادامه امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: علل کاهش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند نگاه عمیق روانشناسانه و جامعه شناسانه نخبگان دانشگاه است. حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی تاکید کرد: تذکر به افراد با نهایت رعایت تدبیر ، دقت، ظرافت و با مشورت انجام شود.

وی اظهار کرد: استفاده از روش‌های درست در اجرای فریضه امر به معروف خیرخواهی است و در غیر این صورت و در صورتی که خارج از مشورت و خرد جمعی صورت گیرد، خود تبدیل به آسیب می‌شود. در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین نیز در این نشست گفت: نهادینه سازی امربه معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به یک فرهنگ غالب و مستمر در جامعه معلول علل و عوامل متعدد است. آزاده محمدی ادامه داد: تحقق این امر مهم مستلزم برنامه ریزی جامع و متناسب با زمان و توجه به ویژگی های فردی و اجتماعی جامعه مخاطب است.

در ادامه رییس اداره میراث‌فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: ظرفیت های بیت تاریخی امام خمینی(ره) مغفول مانده است و این مکان باید به خانه موزه تبدیل شود. علی مشهدی بیان کرد: بیت امام راحل بهترین مکان برای نصب سردیس مفاخر شهرستان است.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید