نمایش جزییات خبر
رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران:
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۵

لزوم جانمایی نمازخانه در میدان بار ساری|آموزش قرآن دانش آموزان جدی گرفته شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ضعف دانش‌آموزان در روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، خواستار جدی گرفتن آموزش قرآن دانش‌آموزان شد.
لزوم جانمایی نمازخانه در میدان بار ساری|آموزش قرآن دانش آموزان جدی گرفته شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقل از خبرگزاری شبستان استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران روز گذشته (۱۸خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه قرآن و غدیر اظهار کرد: برای فهم درست قرآن باید به سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) توجه جدی شود.


 وی با بیان اینکه هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند خود را از مسئولیت ترویج فرهنگ قرآنی برکنار بداند، افزود: تربیت قرآنی دانش آموزان به عده آموزش و پروش است البه براساس سند بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی باید آموزش و پرورش نسبت به تربیت قرآنی نسل نو اهتمام ویژه داشته باشد.

 حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ضعف دانش آموزان در روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، خواستار جدی گرفتن آموزش قرآن دانش آموزان شد.

 وی به عدم رعایت عفاف و حجاب توسط برخی از دانش آموزان در هنگام خروج از مدارس اشاره کرد و گفت: باید مربیان قرآنی و پرورشی مدارس درباره رعایت حجاب و نهادینه شدن این فرهنگ با بهره گیری از آیات قرآن کریم کوشا باشند.

 حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه قرآن که وزارت خانه و تشکلات خاصی در کشور ندارد و تمام نهادها باید برای ترویج قرآن تلاش کنند، اظهار کرد: همچنین دستگاه ها برای ترویج، تفهیم و تجلیل غدیر پای کار بیایند.

 وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نورانی نماز نیز باید بیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: انتقال میدان بار ساری اقدامی ارزشمند است که امید می رود ایجاد نمازخانه در این میدان بار مورد توجه باشد.

 حجت الاسلام محمدی لائینی خواستار ساماندهی مسجد باقریه ساری(خوش نوش ساری) شد و افزود: مسجد وقف است و باید به کارکرد واقعی خود که جایگاه اقامه نماز و انجام فعالیت های فرهنگی و عبادی است بازگردد.

 وی با بیان اینکه شهرستان ها باید مفاخر خود را شناسایی و کشف کند و زمینه معرفی مفاخر را در قالب همایش های علمی فراهم آورد، گفت: علمای دینی و علمی استان باید به درستی معرفی شوند.

 نماینده ولی فقیه درمازندران همچنین برلزوم معرفی درست محمد شریف بن ملاحسینعلی آملی ملقب به شریف العلما تاکید کرد.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید