نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۸

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این سلسله جشنواره از جشنواره های بزرگ و ارزشمند کشوری است که ۱۴ دوره از این جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در استان خوزستان برگزار شده است.
برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در آیین افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی که در شهرستان هویزه برگزار شد گفت: در فرایند برگزاری این جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی هستیم که برگزاری این سلسله جشنواره از جشنواره های بزرگ و ارزشمند کشوری است. خوشبختانه تا به امروز ۲۱ دوره از جشنواره بزرگ امام رضا (ع) که در کشور برگزارشده که ۱۴ دوره از این جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در استان خوزستان برگزار شده است.
وی افزود: اساتید گرانقدری در این دوره از جشنواره شرکت کردند که حضور تک تک این عزیزان برای ما ارزشمند است. این جشنواره خوشبختانه بین اهالی شعر و ادب و هنر به اندازه کافی جا افتاده است و استقبال شعرای شعر عربی از این جشنواره نامدار بسیار زیاد است. جشنواره های شعر و جشنواره های فرهنگی اگر خوب برگزار شوند نباید به ورطه تکرار بیفتند. نباید بعد از برگزاری چندین دوره از جشنواره صرفا به یک فراخوان و یک اختتامیه و برگزاری چند کارگاه محدود شویم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور عزیز ما ایران است.از طرف دیگر ، تمامی شهرستان های استان خوزستان قدمگاه امام رضا (ع) هستند. به همین خاطر نباید برای برگزاری جشنواره به یک شهر یا دو شهر استان خوزستان محدود باشیم چرا که تمامی شهرهای استان متبرک به قدوم امام رضا (ع) هستند. تمامی شهرهای استان خوزستان ظرفیت میزبانی از جشنواره شعر عربی را که یک ظرفیت عظیم است را دارد.
در ادامه مجید منادی تصریح کرد: در استان خوزستان تلاش ما این است که شعر و ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را بتوانیم با زبان عربی آن گونه که شایسته است منتقل و شکوفا نماییم. این اشعار دریچه ای  برای ارتباط ما با کل جهان اسلام هستند.
وی گفت: ما امروز شاهد دوره ای هستیم که ایران اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی به تنهایی می ایستد و به این رژیم سیلی تاریخی می‌زند، همه این توان و قدرت به خاطر داشتن این فرهنگ حسینی و فرهنگ رضوی است. ما به فرهنگ پرارزش میبالیم و به آن مفتخریم. جوانهای ما در هیچ کجا نباید احساس انحراف و خود کم بینی داشتند به خاطر اینکه ما با تمام توان در مقابل ظلم ایستاده ایم. جوانهای ما باید بدانند فرهنگی که انها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند این فرهنگ ولایی است‌. رشد و شکوفایی این فرهنگ ولایی دریچه ایی برای گفت و گو و تعامل با جهان اسلام. نگاه تمام جهان اسلام را قبل و بعد از عملیات وعده صادق بررسی کنید ، ایستادگی در مقابل ظلم و فساد از برکت اندیشه رضوی و حسینی است.
در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از همکاری فرماندار محترم و امام جمعه شهرستان هویزه و برگزارکنندگان جشنواره تشکر و قدردانی کرد.
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید