نمایش جزییات خبر
در نشست «رونمایی از کتاب دیپلماسی در آب‌های بین المللی و چند کتاب دیگر» مطرح شد؛
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۱۴

کتاب‌های تولید شده در ارتش پرافتخار ایران باید جدی‌تر ترویج شوند

علی رمضانی در نشست «رونمایی از کتاب دیپلماسی در آب‌های بین المللی و چند کتاب دیگر» گفت: باید ترویج کتاب‎های تولید شده در ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را جدی‌تر‌ گرفت تا عموم مردم با رخدادهایی که در این مجموعه پرافتخار انجام می‌شود، بیشتر آشنا شوند.
کتاب‌های تولید شده در ارتش پرافتخار ایران باید جدی‌تر ترویج شوند

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در«نشست رونمایی از کتاب دیپلماسی در آب‌های بین المللی و چند کتاب دیگر» ضمن قدردانی از نیروهای پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران، خطاب به امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در طول سال افتخار همکاری با شما را داریم که در این همکاری، نظم، جدیت و پیگیری همکاران شما مثال زدنی است. ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیاری در خود دارد که با روایت و الگوسازی آن‌ها می‌توان تصویر این افتخارات را در ذهن مردم تکمیل و ثبیت کرد. 

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: اینجا بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب دنیاست که مردم عزیزمان استقبال خوبی از تمامی سالن‌های این نمایشگاه داشته‌اند. این شور و نشاط و فرهنگ‌خواهی مردم وظیفه ما و شما را به عنوان تولیدکنندگان و مجموعه افرادی که می‌توانند نظم بهتری به کیفیت تولیدات فرهنگی در کشور بدهند، سنگین‌تر می کند.

 رمضانی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۱۵ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد که حدود ۷۰ هزار عنوان آن چاپ اول بوده است. این ظرفیت در کشور قطعا با کیفیت‌سازی بهتر رشد بیشتری را شاهد خواهد بود. 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت جدی‌تر گرفتن کتاب‌های تولید شده در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خواهش من در جلسه خانه کتاب و ادبیات ایران این بود که ترویج کتاب‌های تولید شده در ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را جدی‌تر بگیرند تا عموم مردم با رخدادهایی که در این مجموعه ارزشمند انجام می‎شود، بیشتر آشنا شوند. امیدوارم از ظرفیت این نمایشگاه و از ظرفیت کتاب‌هایی که در این مراسم رونمایی می‌شود، بیشتر استفاده شود تا مردم عزیزمان با کار سترگی که شما و همکاران شما در ارتش رقم می‌زنید بیشتر آشنا شوند.

فعالیت گسترده ارتش در حوزه فرهنگ و نشر

در ادامه این مراسم امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب تهران را ۱۳ ناشر عنوان و به فعالیت گسترده ارتش در حوزه فرهنگ و صنعت نشر اشاره کرد. 

سیاری درباره کتاب «دیپلماسی در آب‌های بین‌المللی» گفت: این کتاب در حقیقت اجرای یکی از تدابیر مقام معظم رهبری است؛ وقتی در سال ۸۶ و ۸۷ امر فرمودند که ما در دریای آزاد حضور پیدا کنیم و فرمودند که مظهر اقتدار مردم، شما نیروهای دریایی هستید و در صحبت‌های بعدی خود نیروی دریایی را علمی، بین‌المللی، نظامی و سیاسی عنوان کردند. بحث بین‌المللی بحث دیپلماسی دفاعی و دریایی بود که فرمودند که در همایش فرماندهان نیروهای دریایی حضور پیدا کنیم. از این رو انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلابیون را به کشورهایی که به آن سفر کردیم انتقال دادیم. همچنین یکی دیگر از تدابیر حضرت آقا را در بحث دیپلماسی دریایی با حضور در دریای آزاد و کشورهای منطقه و فرامنطقه و دورزدن دوردنیا اجرایی کردیم.

امیر دریادار سیاری درباره کتاب دیپلماسی در آب‌های بین‌المللی اشاره کرد: این کتاب تجربیاتی است که درطول سفرها انجام شده و به همت آقای آهنگری به رشته تحریر درآمده است. 

وی افزود: کتاب «توسعه فرهنگ دریایی» نیز تدبیر دیگری از صحبت‌های فرمانده معظم کل قوا بود. این کتاب نیز توسط بنده و آقای دکتر جواد داداش زاده به رشته تحریر درآمده است که به اهمیت موضوع فرهنگ دریایی پرداخته است.

سیاری ادامه داد: سومین کتاب «تربیت و آموزش شایستگی محور، راهبرد توانمندسازی مدیران» است که این هم یکی دیگر از تدابیر حضرت آقا و فرمایش ایشان بوده است. کتاب «رقابت‌های ژئوپلیتیکی چین و آمریکا در آسیاپاسفیک و دریای چین» هم کتاب دیگری است که بر اساس اینکه در سال های اخیر استکبار جهانی در جنوب شرق آسیا حضور پررنگ داشته است. این کتاب با تلاش دکتر مرادی و دکتر رحمانی را به رشته تحریر درآوردیم که به نظرم کتاب مناسبی در این زمینه است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید