نمایش جزییات خبر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۴

ساخت مجتمع فرهنگی‌ هنری‌ آلونی در چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص زمین مناسب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‌ فرهنگی هنری در آلونی به عنوان یک نیاز فرهنگی شهرستان خانمیرزا مدنظر است، گفت: شرایط زمین معرفی شده برای سرمایه‌گذاری فرهنگی مناسب نیست و لازم است در این باره چاره‌اندیشی شود.
ساخت مجتمع فرهنگی‌ هنری‌ آلونی در چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص زمین مناسب است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی در نشست با فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان خانمیرزا به منظور معرفی بررسی شرایط فرهنگی این شهرستان و همچنین معرفی رابط دفتر این اداره‌کل در خانمیرزا افزود: قطعه زمین خیری واگذار شده به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان از نظر کارشناسان دفتر عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط لازم‌ را برای ایجاد فضای فرهنگی ندارد و در صورتی که زمین مناسب در اختیار قرار گیرد می‌توان برای‌ جذب اعتبار و ایجاد مجتمع فرهنگی هنری اقدام کرد.

وی تصریح کرد: ساخت چنین‌ مجتمعی می‌تواند علاوه بر فراهم کردن موقعیت لازم‌ برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی، فضایی را نیز برای تعریف ساختار اداری‌ فرهنگی در آینده ایجاد کند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ ساختار اداری امکان راه‌اندازی اداره و یا نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌های‌ تازه تاسیس خانمیرزا، فلارد و فرخشهر وجود ندارد، یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور نزدیک ۷۰ کارمند فعالیت می‌کند‌ که بنا به موارد حاکمیتی و چارچوب‌های تعیین‌ شده حدود ۴۰ نفر از کارمندان در مرکز استان مستقر هستند و امور فرهنگی و هنری ۱۲ شهرستان با کمک دیگر کارکنان به پیش می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تقویت ساختار اداری فرهنگی متناسب با تعداد شهرستان‌ها را در استان ضروری دانست و گفت: با این حال بنابر دستورالعمل‌های ابلاغی لازم است فرمانداری‌ها در شهرستان‌های تازه تاسیس، مجتمع‌های اداری‌ را ایجاد کنند که پس از تعریف و ایجاد، سهمی از نیروهای مورد نیاز مجتمع ادارات به فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق خواهد گرفت که انجام تمامی امور مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده این تعداد نیرو خواهد بود.

 احمدی در ادامه با اشاره به برخی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری‌ شهرستان خانمیرزا افزود: بناست جشنواره ادبی سوزو‌ به میزبانی این شهرستان که به دلایلی کم فروغ شده است پس از بررسی‌های کارشناسی و با اتخاذ راهکارهای لازم، در صورت همکاری مدیریت شهرستان احیا شود.

 وی همچنین وضعیت اختصاص اعتبارات تملک دارایی به مجموعه‌های فرهنگی این‌ شهرستان را در جریان سفرهای رییس جمهور به استان یادآور شد و اظهار داشت: به دلیل آنکه طرح عمرانی فرهنگی تکمیل نشده مرتبط با این اداره کل در خانمیرزا وجود ندارد با تدابیر اندیشیده شده قرار شد کتابخانه آلونی با در نظر گرفتن اعتباری از اعتبارات دور دوم سفر، تعمیر و مرمت شود.

ساخت مجتمع فرهنگی هنری در خانمیرزا‌ ضروری است

 فرماندار شهرستان خانمیرزا‌ هم در این نشست با بیان اینکه این شهرستان، زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی در اختیار ندارد، گفت: با توجه به موقعیت‌ مکانی خانمیرزا و قرار گرفتن آن در مسیر‌ جاده مواصلاتی چهارمحال و بختیاری به خوزستان و همچنین تراکم جمعیتی ایجاد مجتمع‌ فرهنگی هنری ضروری است.

یدالله خالدی افزود: با توجه به اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر آمادگی این وزارت‌خانه برای تجهیز سالن‌هایی که امکان بهره‌برداری فرهنگی دارد، نیاز است کارشناسان فرهنگی از فضاهای موجود در شهرستان خانمیرزا بازدید کرده و در صورت امکان شرایط بهره‌مندی مردم از این اقدام را با تجهیز سالن‌های موجود فراهم کنند.

در این نشست علی شیخی به صورت سه روز در هفته به عنوان رابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خانمیرزا معرفی شد.

شیخی به صورت‌ هم‌زمان مسئولیت رابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فلارد را هم برعهده دارد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گفت‌وگو‌ با تعدادی از هنرمندان‌ هم از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به شهرستان خانمیرزا به شمار می‌رود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید