نمایش جزییات خبر
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۵۱

بررسی همکاری های مشترک دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با مدرسه اسلامی هنر در حوزه های تحولیِ آموزش هنر

جلسه مشترک دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با مدرسه اسلامی هنر به منظور بررسی همکاری های فی مابین در حوزه تحول در آموزش های هنری برگزار شد.
بررسی همکاری های مشترک دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با مدرسه اسلامی هنر در حوزه های تحولیِ آموزش هنر

به گزارش روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، در این جلسه که در محل این دفتر برگزار شد محمد حسین اسماعیلی مدیر کل دفتر آموزش و معاونین دفتر به همراه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد حسین نواب رئیس هیئت مدیره مدرسه اسلامی هنر، دکتر مهدی حمیدی پارسا رئیس موسسه آموزش عالی  هنر و اندیشه اسلامی و دکترمحمد رضا لایقی از مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم طرح تحولی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنای عمل در این وزارتخانه قرار گرفت و بر این اساس دفتر آموزش نیز در حوزه های مختلف کاری خود طرح های تحولی را تدوین نموده که در حال اجراست.
اسماعیلی با اشاره به اهمیت حوزه آموزش ادامه داد: آموزش به عنوان زیربنای فرهنگ و هنر محسوب می شود و به دلیل این اهمیت در این دوره توجه ویژه ای به آن شده و همه سطوح وزارتخانه از وزیر محترم تا معاون امور هنری و سایر بخش های ستادی رویکردی مثبت و ارزشمند به آن دارند.
وی افزود: در بحث آموزش های هنری باید نسبت به تربیت هنرمند متخصص و متعهد نگاه همه جانبه داشت و علاوه بر مهارت افزایی و دانش افزایی نسبت به سایر وجوه تربیتی و انسانی و اخلاقی توجه نمود.
مدیرکل دفتر آموزش تاکید کرد : هنرستان های هنرهای زیبا و آموزشگاه های هنری باید به محلی برای تربیت هنرمند طراز ایران اسلامی تبدیل شود که نسبت به اصول و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی عِرق و دغدغه داشته باشد که در این راستا برنامه جامع تحولی هنرستانهای هنرهای زیبا، برنامه جامع پرورشی تربیتی هنرستانها، طرح جامع تعالی بخشی و ارزیابی آموزشگاههای ازاد هنری و اقداماتی از این دست در حال اجرا می باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در این مسیر از تجارب ارزشمند مدرسه اسلامی هنر استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری مشترک این مرکز بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.
در ادامه جلسه دکتر حمیدی پارسا گزارشی از برنامه ها و سیاست های دانشگاه هنر و اندیشه اسلامی را ارائه کرد و گفت: از آنجا که این دانشگاه در حوزه هنر و اندیشه اسلامی فعالیت دارد لذا در مقاطع قبل از دانشگاه از جمله هنرستان های هنری نیز برای جذب نیروی انسانی هنرمند باید برنامه ریزی داشته باشیم که در همین راستا آمادگی داریم در حوزه هنرستان های هنرهای زیبا همکاری های مشترکی داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب هم با اشاره به اهمیت آموزش های هنری بر کار زیرساختی و زیربنایی در این حوزه تاکید کرد و افزود: با توجه به تجاربی که ما در مدرسه اسلامی هنر در طول سالیان گذشته داشته ایم آمادگی داریم تا این تجارب را در اختیارتان قرار دهیم تا در راستای تربیت نیروهای هنری ارزشمند گام برداریم.
در پایان مقرر شد تمامی حوزه های همکاری فی مابین در قالب یک تفاهمنامه مشترک تنظیم و سالجاری عملیاتی شود.
روابط عمومی دفتر آموزش
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید