نمایش جزییات خبر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۰

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب در سال 1403 برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب طی سخنانی با اشاره به جایگاه نماز و اهمیت نماز در جامعه اسلامی گفت: نماز بر هر درد بی¬درمانی دواست، برای مسئله مهم نماز باید ویژه برنامه¬ریزی کرد و ساز وکار تهیه کرد و مسئولین شهرستانی این امر مهم و نورانی را اولویت اول کاری خود قرار دهند
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب در سال 1403 برگزار گردید.

با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی بناب و رئیس ستاد اقامه نماز استان جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در دفتر امام جمعه بناب و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی بناب تشکیل شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب طی سخنانی با اشاره به جایگاه نماز و اهمیت نماز در جامعه اسلامی گفت: نماز بر هر درد بی­درمانی دواست، برای مسئله مهم نماز باید ویژه برنامه­ریزی کرد و ساز وکار تهیه کرد و مسئولین شهرستانی این امر مهم و نورانی را اولویت اول کاری خود قرار دهند و همیشه در برپایی نماز اول وقت بکوشند. رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب با اشاره به برپایی نماز اول وقت در ادارات گفت: حل مشکلات جامعه مستلزم نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه است و باید سعی کنیم هیچ وقت نماز خود را به تأخیر نیندازیم لذا به تأخیر انداختن نماز از اول وقت یکی از مصادیق استخفاف و سبک شمردن نماز است که در روایات بسیاری مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

رضا لعلی فرماندار بناب نیز در این جلسه ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر، در خصوص موضوع عفاف و حجاب اظهار نمودند که ما باید در چارچوب قانون عمل نموده و نظارت بر عفاف و حجاب را از ادارات و نهاد­های دولتی شروع نماییم. چرا که مسئولین و کارکنان دولت باید الگویی برای سایر مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاجانی رئیس شورای اقامه نماز استان نیز ضمن تشکر از فعالیتهای امام جمعه و فرماندار شهرستان و تبریک روز معلم و کارگر، به بخشنامه اقامه نماز جماعت در اداراتی که بیش از ده نفر کارمند دارند اشاره نموده و افزودند که ادارات باید نمازخانه داشته باشند. ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار نمودند که رهبر معظم انقلاب هر سال دو پیام برای ملت ایران دارند که اولین آن در مورد «نماز» و دومی در مورد «حج» است. همچنین به منظور نظارت بر فعالیتهای دستگاه­های اجرایی و نهادها در حوزه نماز سامانه سجاده از سال 1382 راه­اندازی شده و دستگاهها باید فعالیت­های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اصغری عضو شورای فرهنگ عمومی بناب نیز طی سخنانی اظهار داشت : هر فردی سوای مسئولیتی که دارد یک انسان است  و باید به وظایف انسانی خود عمل نماید و این وظایف شامل زندگی جمعی در جامعه و وجود وظایفی اجتماعی در قبال هم نوعان می باشد و توجه به دستورات الهی وجه تمایز انسان و حیوان است که باید برای حصول درجات والای انسانی دستورات الهی مورد توجه قرار گیرد.وی همچنین خواستار برگزاری جلسات شورا بصورت ماهانه شده و پیگیری اجرای مصوبات شورا را خواستار شدند .

در ادامه شورای فرهنگ عمومی بناب مصوباتی را در راستای توجه به فرهنگ عمومی شهرستان به انجام رساندند.


3-2-3 10
3-2-3 8
3-2-3 7

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید