نمایش جزییات خبر
معاون مدیریت و توسعه منابع شورای عالی قرآن ؛
۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۵

با فعال شدن مساجد در حوزه قرآن، حتما جهشی در این عرصه اتفاق می افتد

مساجد یک شبکه گسترده و هم افزا در کشور هستند که در حوزه عقب ماندگی دارند. اگر مساجد در حوزه قرآن فعال شوند حتما جهشی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد.
با فعال شدن مساجد در حوزه قرآن، حتما جهشی در این عرصه اتفاق می افتد



به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،  "حسن محمدی" معاون مدیریت و توسعه منابع شورای عالی قرآن با حضور در غرفه این ستاد در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهارکرد: ضمن آرزوی قبولی طاعات باید بگویم دلیل حضورم در این غرفه موضوع مهم تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است که توسط کانون های فرهنگی هنری پیگیری شده و در حال عملیاتی شدن است. خوشحالیم که این مطالبه مقام معظم رهبری اجرا می شود.‌

وی با اشاره به دیدار رمضانی مقام معظم رهبری با جامعه قرآنی و قاریان بیان کرد: حضرت آقا هر سال اول ماه مبارک رمضان با جامعه قرآنی و قاریان دیدار دارند و در این دیدارها مهم ترین نقشه راه جامعه قرآنی کشور را تبیین می کنند‌.

محمدی گفت: رهبر معظم طی دو سال گذشته و همچنین امسال فرمودند که "مساجد در حوزه قرآنی فعال شوند و  پایگاه قرآنی باشند." مساجد ظرفیت بسیار خوبی در این عرصه هستند چرا که موسسات مردم نهادی که در زمینه قرآن فعالیت می کنند معمولا در بحث نیروی انسانی یا فضای فیزیکی و ... با چالش هایی مواجه هستند و مسجد از این نظر بسیار جلو است.

معاون مدیریت و توسعه منابع شورای عالی قرآن ادامه داد: مساجد یک شبکه گسترده و هم افزا در کشور هستند که اگر  در حوزه قرآن فعال شوند حتما جهشی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد. 

محمدی با بیان این که همچنان که حضرت امام (ره) فرمودند و رهبری معظم هم تاکید دارند مسجد سنگر است، تاکید کرد: مساجد هم سنگر فرهنگی هستند هم سنگر اجتماعی و سیاسی. این خلاء در مساجد حس می شد و یک عقب ماندگی در حوزه قرآن در مساجد وجود داشت و دارد که امیدواریم با کارهایی از این قبیل این عقب ماندگی جبران شود.
روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید