چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۷۲۱
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات

برگزاری آیین رونمایی از تازه‌ترین کتاب «یونس شکرخواه» در نمایشگاه رسانه‌های ایران

برگزاری آیین رونمایی از تازه‌ترین کتاب «یونس شکرخواه» در نمایشگاه رسانه‌های ایران
(چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲) ۱۲:۳۱

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، آیین رونمایی کتاب «خبر» اثر یونس شکرخواه، سه‌شنبه، اول اسفند، در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.
 شکرخواه در این برنامه گفت: این کتاب برای سومین‌بار ویراستاری شده است و به‌نظرم شاید در کار خبر و اطلاع‌رسانی یادمان نرود که فقط دربارۀ خبر حرف می‌زنیم.
او دربارۀ این کتاب بیان کرد: در این کتاب به چرایی خبر پاسخ دادم چون این کتاب پایه‌های فلسفی است و در کنار تکنیک قرارگرفته است.

رونمایی از کتاب خبر
این استاد روزنامه‌نگاری ادامه داد: مخاطبان در خبرنویسی مدرن نه‌تنها از خبر مطلع می‌شوند بلکه می‌توانند با محتوا تعامل کنند. این شامل ارسال نظرات، به اشتراک‌گذاری خبرها، و ایجاد بحث‌ها در فضای مجازی می‌شود. در این شکل خبرنویسان باید توانایی به‌روزرسانی مداوم خبرها را داشته باشند. چون اطلاعات در دنیای دیجیتال به‌سرعت تغییر می‌کند، خبرنویسان مسئول به‌روزرسانی خبرها و اطلاعات به‌موقع هستند.
شکرخواه با بیان اینکه خبر را باید کوتاه نوشت، حتی اگر به خبر طولانی نیاز مبرمی داشته باشیم، اظهار کرد: این یکی از نکاتی است که در این کتاب بر آن تأکید شده است. موضوعی که در روزنامه‌نگاری دنیا نیز مورد تأکید است، طبق پژوهش‌های جهانی که توسط رسانه‌ها معتبر دنیا تهیه شده است بیش از نیمی از مخاطبان رسانه‌های مکتوب تنها تا ۵٠٠ کلمه گزارش های خبری را مطالعه می کنند.
کتاب «خبر» اثر یونس شکرخواه توسط انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه منتشر شده است.
بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از یک‌شنبه، ٢٩ بهمن آغاز شده، تا فردا (چهارشنبه، دوم اسفند) در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

رونمایی از کتاب خبر

تعداد بازدید : ۱,۴۷۹
(چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲) ۱۲:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید