کتاب چکیده مقالات نخستین همایش هوش مصنوعی، رسانه و تولید
محتوا از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر شد.
به گزارش روابطعمومی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها،
این کتاب دارای هشت مقاله تخصصی و کاربردی است که در همایش هوش مصنوعی، رسانه و
تولید محتوا ارائه شده است.
کتاب یادشده مشتمل بر یک دیباچه، هشت مقاله تخصصی، و
مطالبی در خصوص امتیازات و مخاطرات هوش مصنوعی و راهبردها و قوانین کشورها در مورد
استفاده از هوش مصنوعی است که جهت آشنایی و اطلاع به خوانندگان ارائه شده است. در
بخش پایانی کتاب نیز بیانیه پایانی برگزار کنندگان همایش آورده شده است.
« نخستین همایش هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا » با
هماهنگی وهمکاری دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانه ها، معاونت امور مطبوعاتی و
تبلیغاتی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پنجم تیرماه سال 1402 در محل
کتابخانه ملی ایران برگزارشد. در این رویداد یک روزه، پژوهشگران و متخصصان حوزه
رسانه و هوش مصنوعی تلاش کردهاند تا کارکردها و چالشهای این فناوری جدید را در
قلمرو رسانه و تولید محتوا بررسی کرده و راهکارهای مناسبی برای استفاه حداکثری از
ظرفیتهای این فناوری نوین و توسعه رسانهای کشور ارائه دهند.
در این همایش یک روزه در هشت محور تخصصی به موضوعات زیر
پرداخته شده است:
-
هوش مصنوعی و
مالکیت معنوی تولیدات رسانهای / منصوره فصیح
-
هوش مصنوعی و
محتوای صوتی و بصری رسانهای / احمد نیکآبادی
-
هوش مصنوعی و
شکاف اطلاعاتی / نوید باصری
-
هوش مصنوعی؛
گونه شناسی جامعهشناختی / محمد نیک ملکی
-
هوش مصنوعی و
حریم خصوصی کاربران رسانه / مریم سلیمی
-
هوش مصنوعی و
اخلاق رسانهای / افسانه مظفری
-
هوش مصنوعی و
آینده مشاغل رسانهای / اسماعیل کفاشی
-
هوش مصنوعی و
تنظیمگری در صنعت رسانه / سمیه لبافی
کتاب « چکیده مقالات نخستین همایش هوش مصنوعی، رسانه و
تولید محتوا»، در قطع پالتویی، با شمارگان 100 نسخه، در 51 صفحه، برای اولین بار
در شهریور سال 1402 از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر و به علاقهمندان
عرضه شده است.