دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۱۶
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار کرد:

دوره آموزش روزنامه نگاری در استان خوزستان

دوره آموزش روزنامه نگاری در استان خوزستان
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۵:۱۶

 دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی برای توانمند سازی خبرنگاران استان و تربیت نسل جدید خبرنگاران متعهد، مطالبه گر و اخلاق مدار در استان خوزستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این دفتر هدف از برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی ارتقای دانش حرفه‌ای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تعریف کرده است، از همین رو در استان‌ خوزستان طی سه هفته اقدام به برگزاری آن نموده است.

طی مصاحبه با بحیرایی، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، او با تاکید بر لزوم گذراندن دوره مقدماتی برای فعالان رسانه‌ای گفت: فراخوان دوره مقدماتی روزنامه‌نگاری از زمانی که بین اصحاب رسانه و دانشگاه‌های استان منتشر شد با استقبال بسیار بالایی مواجه شد و تنها پس از گذشت 3 ساعت پس از انتشار فراخوان 71 نفر برای شرکت پیام دادند ولی با توجه به محدودیت نفرات در کلاس 29 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند و به بقیه متقاضیان قول داده شد که در دوره دیگری با همکاری مرکز تدارک دیده شود.

بحیرایی در خصوص میزان رضایت شرکت کنندگان نیز افزود: اگرظرفیت افزایش پیدا کند، خیلی بهتر است لذا استقبال در استان‌ها بیشتر است که ان شاالله برای آن تمهیداتی اندیشیده شود و با توجه به بازخورد آن و بحث‌های کلاسی بین اساتید و دانشجویان دوره های مقدماتی روزنامه نگاری بسیار کارآمد بوده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای درباره محتوای دانش و توانایی اساتید برگزارکننده آن نیز خاطرنشان کرد:  مخاطبان این دوره نسبت به محتواهای ارائه شده بسیار راضی هستند و همچنین با توجه به اساتید روزنامه‌نگاری  باتجربه بسیار به مباحث ارائه شده تسلط داشتند و پاسخگوی سوالات مخاطبان بودند.

اوادامه داد: قطعا رویکرد جدید در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها می‌تواند در توانمندسازی رسانه‌های محلی، تربیت نسل جدید خبرنگاران خلاق و کمک به رشد آنها در مطالبه گری اخلاق مدارانه و پیگیری مسائل استان خوزستان کمک نماید.

  بحیرایی در پایان نیز پیشنهاد کرد:  افرادی که در دوره شرکت می نمایند قطعا ازعلاقه مندان هستند لذا پیشنهاد می گردد برای هدایت فکری و ذهنی این افراد در سامانه‌ای عضو شوند و آموزش آن مرکز برای به‌روزآوری جزوه، فیلم، پاورپوینت برای آنها ارسال نماید یعنی یک بانک اطلاعات افراد آموزش دیده تهیه و مرتب موارد آموزشی تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد و جهت تامین هزینه های این بانک حق عضویت به صورت سالانه پرداخت شود.

لازم به ذکر است دوره مقدماتی روزنامه نگاری با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان درتاریخ  12بهمن برگزارشده است دراین دوره، دروس گزارش نویسی، شیوه نگارش،خبرنویسی،تکنیک مصاحبه،حقوق مطبوعات توسط سعیده زادقناد، مهدوخت بروجردی، علیرضا کتابدار،مرتضی محبی تدریس شد. همچنین به شرکت‌کنندگانی که در آزمون دوره نمرۀ قبولی کسب کنند، گواهی‌نامه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

تعداد بازدید : ۱,۹۸۲
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۵:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید