دومین هماندیشی تخصصی از سلسله نشستهای رسانه و انتخابات
ریاست جمهوری 1400 با عنوان کارکرد مطبوعات در پوشش انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه 1400 از ساعت 10 الی 11:30در
دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها به صورت ویدئو کنفرانس برگزاری میشود.
امروزه مطبوعات به بخش جداییناپذیر زندگی فردی تبدیل شده و
جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب میشود؛ بر همین اساس مطبوعات
در عرصه انتخابات از یک سو میتوانند خواستهها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی
آنان را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاستها و فعالیتهای
کشور را نشان دهند تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و مسوولان افزایش یابد. نقش تاثیرگذار مطبوعات
در خصوص حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات نیز برکسی پوشیده نیست و همگان بر
این امر تاکید دارند که وظیفه مطبوعات تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه
انتخابات در این موقعیت حساس سیاسی است. اما نقش محوری مطبوعات در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال
زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و
تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای
انتخابات موثر افتد.
محور های مورد بحث:
- بررسی بایدها
و نبایدهای مطبوعات در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400
- واکاوی نقش مطبوعات
در انتخابات ریاست جمهوری
- شناسایی عوامل
موثر بر موفقیت مطبوعات در پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری 1400
- چالش کرونا و
مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری
سخنرانان:
- جناب آقای دکتر
عبدا.. گنجی : مدیر مسئول روزنامه جوان
-جناب آقای مهدی زاهدی: سردبیر
روزنامه جهان اقتصاد
- سرکار خانم
دکتر گیتا علیآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها