برگرفته
از : شارا
جشنواره
ملی انتشارات روابطعمومی، جشنوارهای برای انتخاب و معرفی بهترین الگوها و
عملکردها در زمینه انتشارات روابطعمومیهاست که توسط انجمن متخصصان روابطعمومی
همه ساله برگزار می گردد.
اشاره
جشنواره
ملی انتشارات روابطعمومی، جشنوارهای برای انتخاب و معرفی بهترین الگوها و
عملکردها در زمینه انتشارات روابطعمومیهاست که توسط انجمن متخصصان روابطعمومی
همه ساله برگزار می گردد.
این
انجمن با استعانت از پروردگار متعال و به پشتوانه همیاری و همدلی صاحبنظران و
متخصصان و با حمایت و همکاری دستاندرکاران روابطعمومی سازمانها، موسسات دولتی و
غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته، در نظر دارد تا برای
پانزدهمین بار، جشنواره ملی انتشارات را در مهرماه سال جاری برگزار نماید.
اهداف
- آشنایی با اصول و استانداردهای نشرالکترونیک و
مکتوب در روابطعمومی و ارائه آثار و تجارب موفق؛
- توسعه و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای
مدیران و کارشناسان روابطعمومی در حوزه فعالیتهای انتشاراتی؛
-
فرهنگسازی مناسب و تکریم و معرفی نخبگان و الگوهای برتر در حوزه انتشارات؛
-
تبیین نقش تکنولوژیهای نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند انتشارات؛
-
دستیابی به راهکارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک و مکتوب در روابطعمومیها؛
-
ایجاد فضای رقابتی سالم و شور و نشاط علمی و تعامل بین متخصصان و کارشناسان این
عرصه؛
-
فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعالیتهای برتر و شاخص و تحرک بخشیدن به فعالیتهای
انتشاراتی به لحاظ کیفی و کمی.
برنامههای
جشنواره
الف:
بخش رقابتی
ب:
بخش آموزشی (فهرست وبینارهای آموزشی متعاقبا اعلام می شود)
موضوعات
جشنواره
۱)
ادبیات
1-1-
مستندسازی: “گردآوری، تدوین، پردازش، تصحیح، بهروزرسانی و نگهداری دادهها و
اطلاعات (مانند مستندسازی فرایندها، تجارب، پروژهها، سوابق، رویدادها، عملکرد
سازمان و...)
1-2-
داستانسرایی: توصیفی دقیق از موفقیت یک مدیر یا کارمند (بیوگرافی)، سازمان یا
شرکت، و… از طریق مشاهده عینی(مانند داستانهای سازمانی، داستانهای موفقیت،
داستانهای خبری و...)
۲)
برنامه انتشاراتی
این
جایزه به روابطعمومیهایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای
بخشهای مختلف انتشارات موسسه تدوین کرده باشند و مستندات لازم را ارائه نمایند،
اهداء می گردد.
۳)
انتشارات اصلی (چاپی و الکترونیکی)
3-1-
کتاب
۳-۲
- نشریه داخلی
در
این بخش آثار ارسالی در هفت شاخه: (۱) سرمقاله، (۲) مقاله، (۳) گزارش، (۴) خبر،
(۵) صفحه خوانندگان، (۶) مصاحبه و (۷) صفحه آرایی مورد ارزیابی داوران قرار می
گیرد.
روابطعمومیها
باید آثارشان را در هفت بخش اعلام شده، به طور جداگانه و تفکیکی تعیین نموده و
برای ارزیابی در قالب فایل الکترونیکی ارسال نمایند. تاکید می شود هیچ نشریه ای
خارج از قالب مذکور و به طور کلی و به عنوان “نشریه برتر” مورد ارزیابی قرار نمی
گیرد.
۳-۳-
بروشور
۳-۴-
ویژه نامه
۴)
هنرهای تجسمی/ بصری
۴-۱
– پوستر
۴-۲
- اینفوگرافی
۴-۳
- عکس
۴-۴
– کاریکاتور و ...
۵)
رسانههای دیداری و شنیداری
۵-۱-
فیلمهای مستند
۵-۲
- تیزر
۵-۳-
کلیپ
۵-۴
- انیمیشن
۵-۵-
موشنگرافیک
۵-۶
- برنامههای ویدیوئی کوتاه و ...
۶)
رسانههای دیجیتالی
۶-۱
- وبسایت
۶-۲-
مولتیمدیا
۶-۳-
برنامههای کاربردی و پیامرسانهای موبایلی
۶-۴
– شبکهها و رسانههای اجتماعی
۷)
تبلیغات (تبلیغات مکتوب شامل تبلیغات در مطبوعات و رپرتاژآگهی)
۸)
تحلیل محتوا (تحلیل محتوای رسانههای درون و برونسازمانی)
۹)
کارشناس برتر انتشارات روابطعمومی
در
این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار و مستندات خود را به شکل حقیقی و
یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آنها
فعالان این حوزه انتخاب شوند.
۱۰)
نحوه ارائه آثار
در
بخش "نحوه ارائه آثار"، شرکت کنندگانی که بهترین دستهبندی و ارائه آثار
را به دبیرخانه جشنواره داشته باشند انتخاب و مورد تقدیر قرار می گیرند. جمعآوری،
جمعبندی، آراستگی و مستندسازی یکی از وظایف اصلی روابطعمومیها در همه بخشهاست.
جوایز
نفرات
برگزیده شش بخش (رتبه اول): دیپلم افتخار
نفرات
برگزیده هر بخش: تندیس/ لوح سپاس
تقدیر
از نفرات دوم و سوم: لوح سپاس
مقررات
و شرایط شرکت در جشنواره
1-
جشنواره در دو بخش ملی و استانی برگزار شده و همه روابطعمومیها در بخشهای دولتی
و خصوصی می توانند در آن شرکت نمایند.
2-
شرکتکنندگان می توانند آثار خود را که در سال ۱۳۹8 تولید شده است به دبیرخانه
جشنواره ارسال نمایند.
3-
با توجه به شیوع بیماری همهگیر کرونا، ارسال آثار و مستندات مربوطه در تمامی بخشها
به صورت فایل الکترونیکی الزامی است.
4-
هر شرکتکننده می تواند حداکثر برای هر رشته و بخش دو اثر ارسال کند.
5-
روابطعمومیها باید آثارشان را در بخشهای اعلام شده، به طور جداگانه و تفکیکی
برای ارزیابی ارسال نمایند. فهرست تفکیکی آثار و بخشهای دهگانه جشنواره (همراه با
تعیین زیرمحورهای آن) باید دقیقا در "نامه ارسال آثار و کاربرگهای ثبتنام"
ذکر شود؛ در غیر این صورت مطلقاً پذیرفته نمی شود. در واقع آثار ارایه شده باید
دارای کاربرگ ثبتنام، عنوانبندی و فهرست شرکت در بخشهای مختلف جشنواره و همچنین
فیش هزینه شرکت در جشنواره و داوری باشد.
6-
در این دوره از جشنواره، دو بخش ویژه «ویروس کرونا» و «حمایت از انتشار آثار علمی
در حوزه روابطعمومی» در نظر گرفته شده که آثار منتشره و مرتبط با موضوعات مذکور
به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار گرفته و جوایز ویژهای نیز پیش بینی شده است.
7-
مسئولیت اصالت و صحت آثار ارسالی به عهده شرکتکنندگان است. در صورت نقض آن، ارسال
کننده مسئول بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه دبیرخانه جشنواره نخواهد بود.
8-
استفاده از آثار ارسالی جهت انتشار و سایر اقلام انتشاراتی و برگزاری نمایشگاه با
ذکر نام صاحب اثر برای انجمن متخصصان روابطعمومی مجاز است.
9-
در صورت عدم رعایت مقررات جشنواره، آثار ارسالی از فرایند ارزیابی حذف می شود.
10-
تکمیل کاربرگ ثبتنام و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است.
11-
تصمیمگیری در خصوص موارد پیش بینی نشده و اعلام نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره
است.
اطلاعات
تماس
وبسایت
انجمن: www.iaprs.ir
تلفن
دبیرخانه: 66943670 (021)
گردآوری خبر:اردلانی