نمایش جزییات خبر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۱۲

گردهمایی بازنشستگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:مهم ترین و گرانبهاترین گنجینه کارمندان ادارات استفاده از تجربیات بازنشستگان عزیز است.
گردهمایی بازنشستگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گردهمایی بازنشستگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خانه امید شهرستان نهاوند با اشاره به تجربیات بازنشستگان دستگاههای مختلف گفت: یکی از مهم ترین عاملی که در کشورهای پیشرفته مورد توجه است استفاده از تجربیات کسانی است که چند دهه در یک اداره ای تجربه و علم کسب کرده‌اند که گرچه متأسفانه این امر مهم در کشور ما مغفول مانده است اما ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تجربیات بازنشستگان عزیز این دستگاه استفاده می‌کنیم و رهنمودهایشان چراغ راه ماست.

 مسعود ویژه به خدمات بازنشستگان در دوره های مسئولیتشان اشاره کرد و افزود: تلاش شبانه روزی همکاران در دهه های شصت و هفتاد که با کمترین امکانات ساختمانی و رفاهی در فضاهای تنگنای اداری و نبود ابزار دیجیتال کارهای خارق‌العاده ای انجام می‌دادند.

 ویژه به حس همبستگی کارکنان دهه های اخیر که بازنشسته شدند هم اشاره کرد و گفت: حس صمیمیت و ارتباطات خانوادگی بین کارمندان دهه های شصت و هفتاد بسیار زیبا و مثل زدنی است که بعد از سالیان سال همچنان ادامه دارد و این درس بزرگی برای کارکنان ادارت مختلف است

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه گفت: کانون بازنشستگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یکی از فعال‌ترین کانون های بازنشستگی استان است که توسط خود بازنشستگان اداره کل مدیریت می‌شود.

بازنشستگان

بازنشستگان

 

 حسین میرزاخانی رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تکریم بازنشستگان گفت: باید از تجربیات کارمند بازنشسته و پیشکسوتی که دارای مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که بیش از سی سال زحمت کشیده و تجربه های مختلفی کسب کرده است استفاده گردد.

 میرزاخانی در ادامه به انتقال تجربه از بازنشستگان به کارمندانی که جایگزین آنها می‌شوند اشاره کرد و گفت: استفاده از تجربیات بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی خالی است و متأسفانه شاهد آن هستیم که دولت با صدور بخشنامه استفاده از بازنشستگان را در دستگاههای مختلف منع می‌کند. تقاضامندیم مقامات دولتی و مسؤلین برای استفاده از تجربیات بازنشستگان اقدامات لازم را انجام دهند.

بازنشستگان

روح‌الله افشار سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان نیز با اشاره به مشکلات پیش روی بازنشستگان گفت: بازنشستگان عزیز با سه مشکل عدیده تکریم، معیشت و درمان روبرو هستند.

روح الله افشار درباب تکریم بازنشستگان گفت: وقتی کارمندی بازنشسته می‌شود متأسفانه دستگاه‌ها به آنها بها نمی‌دهند و این درد بزرگی است اما باید مردم و مسئولین قدردان زحمات تلاش های آنها باشند.

افشار در باب معیشت بازنشستگان هم گفت:در حوزه معیشت حقوق بازنشستگان با تورم در جامعه همخوانی ندارد و با اضافه شدن قطره چکانی و حداقلی دردی دوا نمی‌شود و دولت و مجلس باید دنبال راهکار مناسب باشند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در استان همدان با اشاره به مشکلات بیمه ای بازنشستگان گفت: در بحث درمان امسال بیمه تکمیلی سرانه ای خواهد شد و قطعأ شرایط نسبت به گذشته بهتر خواهد شد.

وی در پایان از اقدامات مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تقدیر و تشکر کرد و گفت: از زمانی که دکتر ویژه مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را عهده دار شدند اقدامات خوبی برای معیشت و تکریم بازنشستگان انجام دادند که جای بسی تقدیر و دست مریزاد دارد.


بازنشستگان


اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید