نمایش جزییات خبر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۱۲

استفاده نیمی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از مترو

طبق نظرسنجی‌های انجام شده در نمایشگاه کتاب تهران، ۴۸ درصد بازدیدکنندگان با مترو به نمایشگاه آمده‌اند.
استفاده نیمی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از مترو

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پروژه نظرسنجی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با هدف رفع مشکلات و بهبود فرآیندها، براساس نظر مردم در حال اجراست. ستاد برگزاری نمایشگاه به صورت روزانه برشی از نتایج روزانه این پیمایش را منتشر می‌کند.

طبق آمار اعلام شده ۴۸ درصد بازدیدکنندگان با مترو، ۲۸درصد با خودرو شخصی، ۱۰درصد با اتوبوس، ۹درصد با تاکسی و ۵ درصد از این جمعیت با سایر وسایل نقلیه به نمایشگاه آمده‌اند.

از جمله نقاط قوت نمایشگاه کتاب در روز سوم می‌توان به تهویه مناسب و هوای داخل سالن‌ها، مکان مناسب‌تر سالن کودک و نوجوان نسبت به سال قبل و برنامه‌های متنوع و جذاب «کوشک کتاب» اشاره کرد.

براساس این نظرسنجی، نقاط ضعف نمایشگاه را در کم بودن ساعت بازدید به خصوص در روزهای تعطیل، اطلاع رسانی ضعیف برنامه‌های جانبی و خراب بودن برخی از استندهای جستجوی کتاب عنوان کرده‌اند.

ستاد برگزاری سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اقداماتی اعم از تاکید بر تمدید ساعت کاری نمایشگاه در روزهای تعطیل، تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق روزانه رویدادهای جانبی از بسترهای اطلاع رسانی و تشکیل گروه بررسی و سرویس روزانه استندهای جست‌وجو، اقدام به رفع این مشکلات کرده است.

مراجعان نیز نسبت به افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ موبایل، نصب نوارهای رنگی راهنمایی در همه مسیرها و تمهید فضاهایی برای تحویل امانات را خواستار شده‌اند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید