نمایش جزییات خبر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۳

برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره کشوری نقش تن پوش اروند

ششمین جشنواره کشوری نقش تن پوش اروند با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف، در منطقه آزاد اروند به‌کار خود پایان داد.
برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره کشوری نقش تن پوش اروند

ششمین جشنواره مد و لباس «نقش تن‌پوش اروند» با حضور دکتر سجاد لطفی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیدامین سپهریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و حجت‌الاسلام زرشناس معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با معرفی برگزیدگان در منطقه آزاد اروند به کار خود پایان داد.

دکتر سجاد لطفی در آیین اختتامیه این رویداد که با رویکرد کشف استعداد هنرآموزان هنرستان‌ها و مشاغل خانگی برگزار شده بود از «نقش تن‌پوش اروند» تقدیر و در عین حال خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی باید با حضور ویژندهای حوزه پوشاک باشد تا آثار ارائه شده در آنها بتوانند به بازار راه پیدا کند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر برگزاری هرچه بیشتر چنین رویدادهایی با حضور بخش خصوصی، دریافت مجوز مزون از طریق درگاه ملی مجوزها در قالب مشاغل خانگی، عضویت طراحان در سامانه جامع طراحان و بارگذاری آثار در سامانه شیما تاکید کرد.

وی در توضیح سخنان خود گفت: چنین جشنواره‌هایی بهانه و محملی برای برانگیختن خلاقیت و ایده‌پردازی هستند که لازمه حوزه فشن به عنوان حوزه نوآوری است و به این دلیل لازم است با حضور بخش خصوصی و ویژندها برگزار شود.

لطفی با اشاره به تفاهم‌نامه کارگروه ساماندهی مُد و لباس با وزارت تعاون تصریح کرد: آن دسته از افراد که در محیط خانه و منزل خود فعالیت مرتبط با حوزه مد و لباس انجام می‌دهند می‌توانند با دریافت مجوز مشاغل خانگی از خدمات و تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: لازم است انجمن مد و لباس استان خوزستان تشکیل شود و باید به این مهم سرعت بخشید.

بخش نمایشگاهی جشنواره که آثار راه یافته به مرحله رقابتی را به نمایش عموم گذاشت از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل موزه شهرستان آبادان برپا گردید. این جشنواره در بخش‌های طراحی و تصویر سازی، طراحی و دوخت بانوان و آقایان، لباس عفیفانه، ست خانواده، کیف، کفش، زیورآلات، صنایع دستی خلاق و طراحی پارچه برگزار شد و در هر بخش، نفرات برتر حائز رتبه و شایسته دریافت جایزه شدند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید