نمایش جزییات خبر
معاون هماهنگ کننده ارتش مطرح کرد:
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۶

نمایشگاه کتاب تهران جلوه فرهیختگی مردم است

امیردریادار حبیب‌الله سیاری با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب تهران نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت و نوآوری‌های ویژه‌ داشته است، گفت: نمایشگاه کتاب تهران جلوه فرهیختگی مردم ایران، امیدبخش و مایه خوشحالی است.
نمایشگاه کتاب تهران جلوه فرهیختگی مردم است

امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با تاکید براینکه کتاب توانایی و ظرفیت پاسخ‌گویی و جذب تمام سلایق و اقشار را دارد، اشاره کرد: بسیاری از ناشران و غرفه‌هایی که امسال در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارند، تولیدات‌شان همراه با ابتکار و خلاقیت بود.

او حضور گسترده مردم در نمایشگاه کتاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: استقبال مردم از نمایشگاه هر روز که از زمان برگزاری می‌گذرد، بیشتر و باشکوه‌تر می‌شود. شخصا بخاطر اینکه هرساله چندبار از نمایشگاه بازدید می‌کنم، فکر می‌کنم این استقبال در روزهای آتی چند برابر و گسترده‌تر خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: آن چیزی که مهم است و از استقبال مردم می‌توان فهمید، نوع نگاه آنها به کتاب است. مردم ایران با استقبال‌شان در نمایشگاه کتاب تهران نوع نگاه خود به کتاب و کتابخوانی را مشخص می‌کنند. آنها با این استقبال نشان می‌دهند که عالم، فرهنگی و کتاب‌دوست هستند و کتاب برایشان ارزش دارد و این به‌نظرم خوشحال کننده است.

امیر سیاری با بیان اینکه شخصا به نمایشگاه کتاب تهران علاقه‌مند هستم، عنوان کرد: در فضای این نمایشگاه به میزان همت مردم پی می‌برم و می‌فهمم که چقدر انسان علاقه‌مند به کتاب و فرهیخته داریم؛ این اتفاقات به من روحیه می‌دهد.

او توانمندی و پیشرفت اهالی نشر را یکی از مولفه‌های قدرت دانست و ادامه داد: من ضمن اینکه در نمایشگاه کتاب از توانمندی و پیشرفت ناشران بازدید می‌کنم، وقتی مردم را از نزدیک می‌بینیم خوشحال می‌شوم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال عنوان کرد: انتخاب و دعوت از کشور یمن به‌عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران یک اتفاق مهم، ارزشمند و ویژه است که موجب تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی درحال برگزاری است.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید