نمایش جزییات خبر
در آئین رونمایی از کتاب «جمال القدر» مطرح شد؛
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۱

فرهنگ شهادت ما را نجات می‌دهد

در آئین رونمایی از کتاب «جمال القدر» برموضوع فرهنگ شهادت و امت شهدا تاکید شد.
فرهنگ شهادت ما را نجات می‌دهد

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آئین رونمایی از کتاب «جمال القدر» در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سرای ملل مصلی تهران برگزار شد. احمدالسعدی، نویسنده این کتاب در نشست گفت: فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی با دو بال فرهنگ قرآن و فرهنگ شهادت می‌تواند پرواز کند. 

وی افزود: امت زنده امتی است که با شهدا باشد. چرا که برای گذر از بحران‌ها، فرهنگ‌ شهادت و شهدا ما را نجات می‌دهد.

احمدالسعدی درمورد کتاب «جمال القدر» بیان کرد: جلد اول این کتاب شامل سه فصل از ولادت تا رویارویی مهمترین فعالیت‌های «الشهید ابومهدی المهندس» است که توسط سیدهمام موسوی ترجمه شده است.

وی در مورد انتخاب نام این کتاب گفت: جمال به دو معنای زیبایی و اسم است که می‌تواند به کلمه خطاطی هم معنی شود. اما برای انتخاب نام این کتاب سعی شد تا ایهام ایجاد نشود. همچنین بزرگترین دغدغه ما برای نوشتن کتاب، پرداختن به شهادت، شهیدان و شهدا بود.

در ادامه رونمایی کتاب «جمال القدر» عبدالحافظ السالم، مدیر اداره کل مستندنگاری حشدالشعبی گفت: فعالیتی که مرکز نشر مقاومت عراق انجام می‌شود، شامل حرکت جهادی مجاهدین عراقی و افرادی است که از عراق به ایران هجرت کردند و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.

وی ادامه داد: حدود ۱۳۰۰ شهید عراقی در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای اسلام کردند و باید از آنها در جهان اسلام تعریف شود، چرا که کار بزرگی بود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید