نمایش جزییات خبر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۰

رونمایی از کتاب ۵ جلدی "پژوهشی در فرهنگ دیوان اشعار مختومقلی فراغی" در علی آبادکتول

از کتاب ۵ جلدی "پژوهشی در فرهنگ دیوان اشعار مختومقلی فراغی" اثر موسی جرجانی نویسنده و پژوهشگر گلستانی در مراسم نکوداشت ۲۹۱مین سالگرد تولد مختومقلی فراغی در علی آباد کتول رونمایی شد.
رونمایی از کتاب ۵ جلدی "پژوهشی در فرهنگ دیوان اشعار مختومقلی فراغی" در علی آبادکتول

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آبادکتول، در مراسم نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد مختومقلی از کتاب ۵ جلدی "پژوهشی در فرهنگ دیوان اشعار مختومقلی فراغی" اثر موسی جرجانی نویسنده و محقق گلستانی و همچنین کتاب ۴ جلدی ترجمه اشعار مختومقلی به فارسی، رونمایی شد.

این اثر ماحصل بیش از نیم قرن فعالیت فرهنگی و ادبی این نویسنده تالیف بیش از ۶۰ عنوان کتاب از جمله ترجمه ۴۰۰ قطعه شعر مختومقلی به زبان فارسی می باشد که در قالب چهار کتاب وزین هر کتاب با ترجمه ۱۰۰ شعر چاپ و ارائه شده است.

بنا به گفته این محقق و نویسنده گلستانی ترجمه اشعار مختومقلی یکی از کارهای سخت و دشوار بود، چون اشعار مختومقلی حاوی پیام های مختلفی بر گرفته از آیات قرآن کریم و نصیحت بزرگان بود و در این راستا با همکاران و محققان زیادی که متخصص و مسلط به ادبیات زبان ترکمنی و یا عربی بودند مشورت کردیم و سرانجام با همت و تلاش گروه شش نفره پس از طی ۸ الی ۱۰ سال تلاش جدی موفق به ترجمه ۴۰۰ عنوان شعر مختومقلی به زبان فارسی شدیم که می توان گفت اتفاق نیک و مبارکی است که برای اولین بار در کشور رخ داده است.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید