نمایش جزییات خبر
غلامعلی حداد عادل مطرح کرد:
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲

پاسداشت زبان فارسی وظیفه اصلی فرهنگستان است/ دایره‌المعارف‌ها در یک غرفه مجزا ارائه شوند

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: پاسداشت زبان فارسی را اصلی‌ترین وظیفه فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد‌.
پاسداشت زبان فارسی وظیفه اصلی فرهنگستان است/ دایره‌المعارف‌ها در یک غرفه مجزا ارائه شوند

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حداد عادل برای بازدید از نمایشگاه و رونمایی از کتاب «منتهی‌الارب» در مصلی امام خمینی(ره) حضور یافت، در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه گفت: کارهای بسیار خوبی برای توسعه نمایشگاه حتی در بخش محوطه انجام شده ‌است که نتیجه آن استقبال پرشورتر مردم است.

او با اشاره به وسعت نمایشگاه کتاب و نظم حاکم بر آن ادامه داد: چون ما هر روز می‌بینیم، به این اتفاق عادت کردیم، اما بسیاری از مردم کشورهای خارجی چنین تصوری از رویدادهای فرهنگی در کشور ما ندارند و زمانی که از نزدیک حضور پیدا می‌کنند شگفت‌زده می‌شوند. نظم و پاکیزگی محیط و خدمات رفاهی موجود هم در نمایشگاه پیشرفت خوبی کرده ‌است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با ذکر ماموریت‌های جدید این نهاد گفت: ما روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را به برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی و ادبی اختصاص داده‌ایم.

حداد عادل با اشاره به اینکه از طریق دانشگاه‌ها هم با استان‌های مختلف ارتباط گرفتیم، ادامه داد: یکی از استادان ادبیات به‌عنوان رابط تعیین شده‌ است و ما از طریق این اساتید مطالب و مصوبات را به گوش مسئولان و دانشجویان دانشگاه‌ها می‌رسانیم.

به گفته او، یک امتداد در راستای اهداف فرهنگستان در کشور ایجاد کرده‌ایم که امیدوارم ادامه داشته باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به وسعت کار در حوزه دایره‌المعارف‌ها هم گفت: بعد از انقلاب کارهای بسیار خوبی در حوزه دایره‌المعارف انجام داده‌ایم و حدود ۲۰۰ دایره‌المعارف خوب داریم که حدود ۶ عنوان زیر نظر من تالیف شده ‌است.

حداد عادل معتقد است که اگر  فرصتی برای ارائه این آثار در یک غرفه مجزا وجود داشته باشد، مردم با عظمت و بزرگی این کار علمی و فرهنگی آشنا می‌شوند.

یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مصلی گفت: مردم استقبال خوبی از مکان نمایشگاه دارند و در نظرسنجی انجام شده هم ۸۰ درصد مخاطبان از محل برگزاری نمایشگاه نسبت به سایر مکان‌ها راضی هستند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید