نمایش جزییات خبر
معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور:
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۵

شاخص رونق مساجد، میزان گرایش نوجوانان به مسجد است/ با تعاون، تلاش بیشتر را پیش بگیریم

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تاکید بر تعاون وتلاش بیشتر، معیار رونق مساجد را گرایش هرچه بیشتر نوجوانان به مسجد عنوان کرد و از مدیران خواست تا نسبت خود را با مسجد تمدن ساز تعیین کنند.
شاخص رونق مساجد، میزان گرایش نوجوانان به مسجد است/ با تعاون، تلاش بیشتر را پیش بگیریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور نیز در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با طرح چرایی فعالیت در مسجد به اهمیت و نقش کارکرد مسجد اشاره کرد و برای رونق مسجد شناخت جایگاه فکری و فرهنگی مساجد و  فعالان مسجدی را مورد توجه قرار داد.

وی به فضای فرهنگی و اعتقادی ایران اسلامی و ایجاد زمینه های  اعتقادی  موجود اشاره کرد و گفت: این موضوع امتیازی است که ما برخلاف دیگر کشورها در این خصوص هزینه ای نمی پردازیم  و می توانیم به راحتی در خصوص مسجد و مسجد محوری  تلاش کنیم.

وی شاخصه رشد مسجد را میزان جذب نوجوانان و جوانان عنوان و تاکید کرد باید تلاش کنیم  تا جایگاه مسجد و کانون و نقش خود را در تمدن نوین اسلامی را بشناسیم و برای حضور نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنیم.

"مقدم" در عین حال به نسل امروز و مطالبات کاملا متفاوت آنان اشاره کرد و  چند نکته را به عنوان توصیه افزود: باید از ساختارها ناامید باشیم و به کم ها بسنده نکنیم و با تعاون، تلاش بیشتر در پیش بگیریم و از هم یادبگیریم.

این نشست تخصصی که از طرح های مصوب قرارگاه شهید آوینی است  با چهار کارگروه اختصاصی قرآنی، تربیتی و فرهنگی، ساختاری، هنری برای تبیین اقدامات و برنامه های کانون ها  و اولویت های ایده پردازی و افزایش گرایش به مسجد ادامه یافت.

بر اساس این گزارش،«محمدجواد نظافت یزدی»، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نیز میهمان روز دوم این دوره آموزشی است که با  حمایت بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و اجرای محوری کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) اسفراین برگزار می شود.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید