نمایش جزییات خبر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۵۵

همایش حکمت مطهر در بوئین زهرا برگزار شد

آیت الله اسلامی:شهید مطهری در حقیقت فرمانده عقیدتی انقلاب بود.
همایش حکمت مطهر در بوئین زهرا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا، همایش حکمت مطهر به همت سپاه ناحیه امام حسین(ع) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

آیت الله علی اسلامی؛ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، ، به نقش شهید مطهری در بالندگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید مطهری در حقیقت فرمانده عقیدتی انقلاب بود که به جنگ التقاط رفت و در مقابل افکار انحرافی و التقاطی ایستاد و باعث شد تا انقلاب از مسیر اصلی خود خارج نشود. شهید مطهری در بالندگی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت تا جایی که همواره تلاش می کرد تا بستر مناسبی برای نظرات و عقاید مخالف ایجاد شود و در این راه، با بصیرت افزایی و چراغ علم، خیلی از کج روی ها را آشکار و راه معرفت حقیقی به اسلام را پرفروغ ساخت.

وی در ادامه افزود: در تفکر لیبرالی هیچ کس بهتر از خود فرد نمی داند که چه چیز به نفع او و چه چیز به ضرر اوست. در نظر شهید مطهری بر عکس لیبرالیسم، آزادی هدف نیست و یا عالی ترین هدف سیاسی نیست که بشود در هر شرایطی آن را محترم شمرد. بلکه آزادی برای این است که بتوان به تکامل رسید و در راه تعالی قدم برداشت.

آیت الله اسلامی، شهید مطهری را فرمانده دوران تثبیت فکری و نظام سازی انقلاب دانست و اظهار داشت : افکار و اندیشه شهید مطهری در حقیقت عقبه انقلاب اسلامی ایران بود، او فرزند زمان خویش بود و به همه مسائل فقهی و سیاسی آگاهی داشت و حتی جلوتر از زمان خود را می دید و برای افق فردا تصمیم می گرفت و برای مسیر اسلام و اسلامی سازی جامعه سعی و تلاش می کرد. شهید مطهری فرمانده دوران تثبیت فکری و نظام سازی انقلاب بود و در حال حاضر باید افکار و اندیشه های ناب ایشان در جامعه و دانشگاه برای نسل جوان و دانشجویان بازگو شود تا نسل جوان و دانشجویان دچار انحراف فکری نشوند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، به مطالعه آثار و کتب شهید مطهری برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: آثار، کتب و نوارهای به جای مانده از شهید مطهری در حقیقت گنجینه معارف انقلاب اسلامی محسوب می شوند و محور اصلی آثار شهید مطهری مسأله خودسازی، تزکیه نفس و در یک کلمه "انسان شدن " و " به سوی جامعه اسلامی " است و امروز نیاز اصلی جوانان در مقابل انحرافات فکری و جنگ شناختی دشمن مطالعه آثار شهید مطهری است.

 

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید