نمایش جزییات خبر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۳

پنجمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم مراغه برگزار شد

پنجمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم با حضور ابراهیم عابدزاده برگزار گردید.
پنجمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، پنجمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم با حضور ابراهیم عابدزاده، دانش‌‎آموختۀ سینما، عکّاس، فیلمساز و منتقد فیلم، روز سه‌‎شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403، در دفتر انجمن سینمای جوانان مراغه برگزار شد.

در این نشست، چهار فیلم کوتاه: دراپ، مینی‌بوس، صحنه و یک‌تن به ترتیب به کارگردانی: شاهین حق‌شعار، ابوذر حیدری، امیر مهندسیان و پویان مکری پخش گردیده، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

یوسف عبدی، سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، در این خصوص گفت: تاریخ پیدایش نقد فیلم را می‌‎توان با زمان نمایش نخستین فیلمهای سینمایی همزمان دانست. در ایران نیز نقد همواره جزء جدایی‌‎ناپذیر جریان نمایش فیلم بوده، شور وحالی به اکران فیلمها داده است. در این راستا، فیلمسازان و علاقه‌‎مندان سینما در مراغه‌‎ با ایجاد نشست‌‎هایی با عنوان پاتوق فیلم، به نقد و بررسی فیلم‌‎های کوتاه می‌‎پردازند که هر یک از جلسات را می‌‎توان به عنوان کارگاه تخصّصی فیلم قلمداد نمود.

وی افزود: تماشای فیلم، همواره سؤالاتی را در ذهن تماشاگر ایجاد می‌‎کند و او را وامی‌‎دارد که به جستوجوی پاسخ باشد؛ اینجاست که نقد فیلم به کمک تماشاگر می‌‎آید تا به بخشی از آن سؤالات پاسخ دهد.

لازم به ذکر است: پاتوق فیلم‌کوتاه، سه‌شنبه‌های هر هفته، از ساعت ۱۷ در دفتر انجمن سینمای جوانان مراغه، واقع در شهرک ولیعصر، ابتدای کوی مهدیّه برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید