نمایش جزییات خبر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۶

اعلام برنامه‌های فرهنگی دومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی میزبان دوستداران کتاب و کتابخوانی است.
اعلام برنامه‌های فرهنگی دومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نشست‌های فرهنگی، ادبی و هنری در بخش‌های مختلف مصلی برگزار می‌شود، اطلاعات نشست‌ها و برنامه‌های مهم فردا به این شرح است:

«کوشک کتاب» با پنج نشست و برنامه میزبان شرکت‌کنندکان نمایشگاه است. نشست «گفتمان مقاومت و نهضت ترجمه با نگاهی به کتاب ترانه‌های وطن و تبعید» با حضور موسی بیدج، محمدرضا وحیدزاده و ماجد منابی ساعت ۱۰:۳۰ برگزار می‌شود. نشست «معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب» به همت بخش پایتخت کتاب ساعت ۱۳ با حضور رضا شمس‌خانی، فرشید فلاح‌لاله‌زاری، ابوالفضل صادقی‌نژاد، اسماعیل جانعلی‌پور و حجت‌اله غلامعلی میزبان مخاطبان است. مراسم «تکریم محسن چینی‌فروشان» ساعت ۱۴:۳۰ با حضور عباس ملکی، غلامعلی حداد عادل و علی موسوی گرمارودی برگزار می‌شود. مراسم رونمایی از کتاب «دیپلماسی در آب‌های بین‌المللی» با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری؛ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش ساعت ۱۶ با هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزبان مخاطبان است.

کوشک کتاب در ادامه برنامه‌ها و نشست‌های ۲۰ اردیبهشت در ساعت ۱۷:۳۰ با استندآپ کمدی نیما رافع میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود، همچنین مراسم «یاد و یادبود دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی» با حضور حمید باستانی‌پاریزی، حسن باستانی‌راد و سیدجواد میرهاشمی برگزار می‌شود.

«گوشه نقد» ۲۰ اردیبهشت پنج برنامه برگزار می‌کند

«گوشه نقد» نیز عنوان یکی از بخش‌های نمایشگاه است که فردا پنجشنبه با پنج نشست تخصصی و برنامه ادبی میزبان دوستداران حوزه کتاب و ادبیات است. آیین رونمایی از کتاب «برفاب» ساعت ۱۰:۳۰ با حضور مرضیه نفری و نرگس فرجاد امین برگزار می‌شود. نشست نقد و بررسی کتاب «حقوق جنگ در اسلام و مقایسه آن با قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی» ساعت ۱۲:۳۰ با حضور اصغر قائدان، سمیه باقری و حامد رستمی نجف آبادی برگزار می‌شود. مراسم رونمایی از کتاب «سلحشور؛ روایت یک هنرمند جهانی» ساعت ۱۴ با حضور معین عارفی، نویسنده؛ اعضای خانواده آقای سلحشور و جمال شورجه برگزار می‌شود.

نشست هم‌اندیشی ناشران دفاع مقدس که در نمایشگاه کتاب حضور دارند، عنوان برنامه دیگری است که در سالن «گوشه نقد» ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود. مراسم رونمایی از کتاب «شمع محفل» کوتاهه‌هایی از سبک زندگی مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی؛ عنوان برنامه پایانی سالن «گوشه نقد» است که در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

سرای اهل قلم کودک و نوجوان بیستم اردیبهشت چه برنامه‌هایی دارد؟

«مرز عاشقانه نویسی و عاشقانه سرایی در ادبیات نوجوان» عنوان نشستی است که چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با حضور خسروباباخانی و ایوب مرادی برگزار می‌شود. مهین سمواتی، ژیلا طاهری تیزرو، معصومه کریمی و خسرو باباخانی سخنرانان نشست «درونمایه‌های معنوی در لایههای پنهان داستان کودک و نوجوان» هستند که ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ برگزار می‌شود.

در ادامه برنامه‌های سرای اهل قلم کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب نشست نقد و معرفی مجموعه شعر «فرشته‌های برف» با حضور مریم زرنشان و خاتون حسنی ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۴:۲۰ برگزار می‌شود. نقد و معرفی مجموعه شعر «کاشکی اجازه داشتم» اثر برگزیده «جشنواره سلام» با حضور حجت یحیوی و حسین تولایی ساعت ۱۴:۲۰ تا ۱۵ میزبان مخاطبان است. برنامه قصه گویی با اجرای سعیده صلاحی نیز در ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۳۰ اجرا می‌شود. همچنین در همین ساعت «ادبیات کودک و نوجوان و نقش آن در ترویج فرهنگ صلح» با سخنرانی میترا ظریف‌کیوان نیز در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود. نشست معرفی و بررسی کتاب «روباه هویجی» نوشته پری رضوی با حضور احمدرضا امیری‌سامانی ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان است.

سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت با چهار نشست از بازدیدکنندگان نمایشگاه میزبانی می‌کند. میزگزد بررسی «مسئله آموزش داستان‌نویسی» با حضور احمد شاکری، احسان عباسلو و محمداسماعیل حاجی‌علیان ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ و نشست گفت‌وگو درباره «داستانِ مستندنگار» با حضور مصطفی حریری، جوادکلاته عربی و محمدقائم خانی ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود. برنامه بعدی سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی معرفی و بررسی کتاب‌های «دختر ماه» و «به سپیدی یک رویا» با حضور سارا عرفانی وفاطمه سلیمانی ازندریانی است که در ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ اجرا می‌شود. شب شعر «وعده صادق» نیز در ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ با حضور ولی‌الله کلامی، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، محمدمهدی شفیعی، محمود حبیبی کسبی، حسن خسروی وقار، رضا یزدانی و سیدیعقوب کریمی برگزار می‌شود.

نشست‌های متنوع علمی از امور اجتماعی تا لایحه نشر

سرای علمی و فرهنگی ناشران دانشگاهی با چهار برنامه تخصصی به استقبال روز دوم برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود. نشست «مدیریت خدمات اجتماعی در ایران و جهان» ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ با سخنرانی محمد زاهدی اصل، رئیس انجمن علمی رفاه اجتماعی برگزاری می‌شود. همچنین نشست نقد و بررسی کتاب «آموزش جامع حقوق مدنی» با حضور دکتر حسن کیا، دکتر حسام ترکمن و دکتر محمدمهدی توکلی ساعت ۱۳ الی ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود. همچنین نشست «بومی‌سازی شاخص‌های سلامت نظام اداری در جمهوری اسلامی» با سخنرانی آرش فرهودی ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. نشست بررسی « لایحه نشر» آخرین برنامه از برنامه‌های فردا پنجشنبه در سرای علمی و فرهنگی ناشران دانشگاهی است که با سخنان سیدعباس حسینی‌نیم مدیر انتشارات مجد ناشر کتاب‌های حقوقی در ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.

بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب و برنامه‌های یمن و کنیا

سرای ملل فردا پنجشنبه دو نشست تخصصی با محور یمن در ساعات ۱۰:۳۰ و ۱۴ برگزار می‌کند، همچنین نشست «ظرفیت‌های نمایشگاهی و ترجمه آثار ایرانی و آفریقایی کنیا» با سخنرانی جیمز اودیامبو، رییس اجرایی انجمن ناشران کنیا و جعفر برمکی، سفیر سابق ایران در کنیا نیز در در ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.
سرای اهل قلم ناشران آموزشی فردا پنجشنبه ساعت ۱۸ نشست «هوش‌های چندگانه منتخب در آزمون مدارس استعداد درخشان» را با سخنرانی مهدی میرزاداعی از نشر سرمشق برگزار می‌کند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید