نمایش جزییات خبر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۸

ذوق کودکان به «خواندن و ساختن» در آینه نمایشگاه کتاب

کودکان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ذوقشان به «خواندن و ساختن» را به رخ جهان می‌کشند و ثابت می‌کنند که عطش مطالعه در عمق وجودشان جاری است.
ذوق کودکان به «خواندن و ساختن» در آینه نمایشگاه کتاب

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اگرچه در سال‌های اخیر آماری مبنی بر کم شدن علاقه مردم جهان و ایران به مطالعه کتاب منتشر می‌شود، اما اگر این روزها سری به مصلی امام خمینی (ره) بزنید و از بخش کتاب کودکان و نوجوانان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنید، می‌بینید که آتش مطالعه که در میان دغدغه‌های زندگی و خاکسترهای باقی مانده از روزمرگی رنگ باخته و پنهان شده، همچنان در دل جوانه‌ها می‌افروزد و خواه ناخواه خودش را متجلی می‌کند.

کودکان و نوجوانان ایران‌زمین امروز یکی از مخاطبان اصلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند. آنها هستند که باید «بخوانند» تا بتوانند آینده‌ای زیبا برای کشورشان و جهان «بسازند». این کودکان به راستی پیام نمایشگاه را گرفته‌اند و «خواندن و ساختن» را گوشواره گوش‌های همیشه شنوای خود کرده‌اند.

آنها در میان غرفه‌های مملو از کتاب می‌گردند و با ذوق و شوق، دوستان خاموش اما مهربانشان را با هدایت پدر و مادر انتخاب می‌کنند تا به بهترین نحو اوقات فراغتی را که همچون چاقویی دو لبه می‌تواند سازنده یا مخرب باشد، پر کنند.

آنچه شما در این گزارش می‌بینید نشان می‌دهد که کتاب چگونه با گوشت و خون انسان درآمیخته و چرا کتاب کاغذی با وجود وسایل الکترونیک و جاذبه آنها هرگز از مد نمی‌افتد. در واقع بازار کتاب کاغذی هرگز کساد نمی‌شود چون انسان به کاغذ و آنچه روی آن نوشته می‌شود، بیشتر از آنچه که در فضای مجازی منعکس می‌شود، اعتماد دارد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار«بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه KETAB.IR به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید