نمایش جزییات خبر
یک نویسنده و منتقد ادبی مطرح کرد،
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۹

نمایشگاه کتاب تهران یک پاتوق فرهنگی است

نیما اکبرخانی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران یک پاتوق فرهنگی برای کتاب‌ دوستان است، گفت: توجه به مقوله گردشگری ادبی با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران ظرفیت بالایی در این زمینه دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.
نمایشگاه کتاب تهران یک پاتوق فرهنگی است

نیما اکبرخانی، نویسنده به ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «خاک‌سپاری دوم بانوی مرگ» اثر جدیدی است که امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه نوشتن این کتاب بیش از هشت ماه طول کشیده است، افزود: این کتاب در ۲۸۰ صفحه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر شده است و تلاش کرده‌ام روایتی از پیشرفت موشکی ایران را برای مخاطبان خود بازگو کنم.

نویسنده کتاب «زلزله ده ریشتری» با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران یک پاتوق فرهنگی برای کتاب‌ دوستان است، گفت: توجه به مقوله گردشگری ادبی با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب تهران ظرفیت بالایی در این زمینه دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. 

اکبرخانی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب یک پاتوق فرهنگی برای اهالی فرهنگ است، ادامه داد: من دوستانی را می‌شناسم که از طرفدار پر و پا قرص کتاب و کتابخوانی هستند و از شهرستان‌ها به نمایشگاه کتاب تهران می‌آیند و تا پایان برگزاری آن در تهران اسکان می‌یابند و تا آخرین روز نمایشگاه می‌مانند تا بهره بیشتری از نمایشگاه کتاب ببرند، به طور قطع کتاب‌دوستان می‌دانند که یک روزه نمی‌توانند از نمایشگاه کتاب بازدید کنند و برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارند. حتی کسانی را می‌شناسم که کارمند هستند و برای شرکت در رونمایی کتاب و جشن امضای نویسندگان مختلف پس از اتمام کارشان در شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی می‌کنند که به صورت گروهی در نمایشگاه حضور یابند. 

وی افزود: به نظر من نمایشگاه کتاب یک پاتوق فرهنگی مهم برای اهالی فرهنگ و هنر است و جای چنین رویدادی را هیچ کتابفروشی مجهز و بزرگی در هیچ جای کشور نمی‌تواند بگیرد. نمایشگاه کتاب به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی باید بسط و گسترش یابد به همین منظور نیز مسئولان فرهنگی کشور وظیفه سنگینی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن دارند. 

این فعال فرهنگی با بیان اینکه تبلیغات در حوزه کتاب باید بیشتر شود، گفت: با وجودی که اطلاع رسانی وسیعی درباره نمایشگاه کتاب می‌شود، اما جای یک مکان تبلیغاتی ویژه برای معرفی انواع کتاب خالی است. به‌عنوان یک نویسنده کتاب‌های زیادی را خوانده‌ام ولی چند روز پیش دوستی داشتم که کتابی را به بنده معرفی کرد که فوق‌العاده بود و من از وجود چنین کتابی اطلاع نداشتم. به نظر من در زمینه معرفی کتاب خوب علاوه بر دوستان و نزدیکان، رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، بخش تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب می‌تواند جایگاه خاصی را در نمایشگاه تعبیه کند تا کتاب دوستان با حضور در نمایشگاه بتوانند با انواع کتاب آشنا شوند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.  

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید