نمایش جزییات خبر
مدیرعامل شرکت ملی پست مطرح کرد:
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۴

شرکت ملی پست به طور ویژه همراه نمایشگاه کتاب است

محمود لیایی از آماده باش کامل پست برای خدمات رسانی به دوستداران کتاب در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی و مجازی خبر داد.
شرکت ملی پست به طور ویژه همراه نمایشگاه کتاب است

محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: شرکت ملی پست با همکاری سایر دست اندرکاران و با اتکا به نیروی انسانی و زیرساخت‌های گسترده در کشور وظیفه اجرای عملیات لجستیک و حمل و توزیع کتاب در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به صورت فیزیکی و مجازی عهده دار شده است.

وی ادامه داد: به منظور هماهنگی‌های منسجم شرکت ملی پست با تشکیل کمیته‌های ستادی موفق به ساماندهی تیم‌های اجرایی برای خدمات رسانی مناسب در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شدیم. در این فرآیندها جلسات مشترک با نمایندگان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تشکیل دادیم تا بتوانیم به خوبی موارد مورد نیاز توسط ناشران با رویکرد ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان بر اساس تجارب نمایشگاه‌های گذشته را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: بخشنامه و دستورالعمل‌های اجرایی در نحوه ارایه خدمات پستی و لفاف‌بندی مرسولات به ناشران و پیشگیری از هرگونه بی‌نظمی در این رویداد ملی و دارای اهمیت پیش از برگزاری نمایشگاه را تدوین و ابلاغ کردیم. در همین رابطه لفاف‌های استاندارد و مخصوص ارسال کتب، هماهنگی لازم به منظور تسریع در فعال‌سازی پنل ناشران در سامانه تجارت الکترونیک و استقرار باجه‌های قبول پستی در محل مصلی تهران از جمله دستورالعمل‌های ابلاغی است.

لیایی از تعیین دفاتر پستی ثابت و سیار در نقاط پر تراکم مناطق پستی تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و افزود: قبول مرسولات ناشران برتر و پرترافیک در مرکز تجزیه مبادلات کشور و همچنین تعیین دفاتر پستی منتخب در سراسر کشور به منظور تسهیل و تسریع در امر جمع آوری، قبول و رهسپاری مرسولات ناشران از دیگر اقداماتی است که ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام دادیم.

وی گفت: مقرر است ارسال پیامک رهسپاری و ارایه گزارش توزیع مرسولات به هموطنان به موقع و بدون اخلال انجام شود. شیفت‌های توزیع جمع آوری و آماده‌سازی مرسولات در ایام تعطیل و روزهای جمعه برقرار خواهند بود و توزیع با اولویت مرسولات و مرتبط با نمایشگاه مجازی کتاب با نظارت دائمی انجام می‌شود. سال گذشته و در ایام برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بالغ بر ۸۳۸ هزار مرسوله از ناشران دریافت و به اقصی نقاط کشور اعم از شهری و روستایی ارسال و در نشانی گیرندگان توزیع شد. از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۴ مرسوله از طریق نمایشگاه فیزیکی و ۸۳۵ هزار و ۷۵۲ مرسوله از طریق نمایشگاه مجازی ثبت سفارش و به تمام نقاط کشور ارسال شد.

لیایی همچنین از استقرار ۳ باجه پست در مصلی و محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و افزود: ۱۲دفتر پستی ثابت در تهران ویژه نمایشگاه کتاب تعیین کردیم و  ۱۱ دفتر پستی سیار در نقاط پر تراکم مناطق پستی تهران فعال خواهند بود. مرسولات پستی نمایشگاه کتاب در سیستم سورتینگ بر اساس کدپستی گیرنده به صورت هوشمند ارزیابی می‌شود. تیم کال سنتر شرکت ملی پست در محل برگزاری نمایشگاه کتاب مستقر خواهند بود. همچنین کنترل و نظارت خاص بر مرسولات نمایشگاه خواهیم داشت و پرداخت غرامت پستی را به مرسولات آسیب دیده تسهیل می‌کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید