نمایش جزییات خبر
استاد دانشگاه یونان:
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۵

رهبر انقلاب نگاه عمیق و ژرفی به نحوه زیست جهانی دارند

ثمیس جیماس در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در یونان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نگاه عمیق و ژرفی به نحوه زیست جهانی دارند.
رهبر انقلاب نگاه عمیق و ژرفی به نحوه زیست جهانی دارند

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ثمیس جیماس، استاد دانشگاه ارسطو تسالونیکی و دانشگاه پانتئون آتن ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با مهدی نیکخواه‌قمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیکخواه‌قمی ضمن تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در زمینه تعاملات و همکاری‌های دانشگاهی، پیشنهاد‌اتی را در خصوص همکاری مشترک با اساتید دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ارسطو ارائه داد.

ثمیس جیماس با اشاره به علاقه‌مندی خود نسبت به فرهنگ و تمدن ایران زمین گفت: من در دانشکده روابط و حقوق بین‌الملل دانشگاه ارسطو تدریس می‌کنم. موضوع ایران و سیاست خارجی ایران، همواره یکی از بحث‌های مورد علاقه من و دانشجویانم بوده است.

وی افزود: مسائل مرتبط با ایران همیشه برای ما حائز اهمیت بوده است. از این رو، برای ما همکاری با دانشگاه‌های ایران و اساتید ایرانی فرصت مغتنمی خواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ما در چارچوب برنامه درسی که در دانشگاه ارسطو داریم، توانسته‌ایم یک کارگاه آموزشی را تأسیس کنیم که چهار سال از فعالیت آن می‌گذرد. اسم این کارگاه، کارگاه میان رشته‌ای دریای سیاه و شرق مدیترانه است.

وی ادامه داد: اکثر موضوعات مطرح در این کارگاه، پیرامون مسائل سیاسی و جغرافیای سیاسی است. این کارگاه علاوه بر برنامه‌های مستمر، برنامه سالانه ویژه‌ای با حضور شخصیت‌های علمی و سیاسی مطرح برگزار می‌کند. امیدواریم که سال آینده از ایران نیز شرکت کنندگانی داشته باشیم.

ثمیس جیماس از برگزاری وبیناری با موضوع منطقه غرب آسیا و اتفاقات پس از 7 اکتبر و سیاست خارجی ایران در موضوع حمایت از ملت مظلوم فلسطین با حضور اساتید ایرانی استقبال کرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چندی پیش با چفیه فلسطینی و اسلحه‌ای که در دست داشت، به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شد که بازخورد بسیار خوبی در بین دانشگاهیان هم‌فکر با ما داشت.

وی افزود: اینکه چگونه ملت ایران زیر بار تحریم‌ها توانست به چنین فناوری و دستاوردهای علمی دست پیدا کند، تحسین برانگیز است و البته نشان از عمق نگاه هوشمندانه‌ی رهبر انقلاب به نحوه زیست جهانی دارد.

انتهای پیام/ 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید