نمایش جزییات خبر
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اصحاب فرهنگ و هنر هشترود مطرح شد؛
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۱

بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل زمان و انجام تکلیف به موقع از رسالت‌های اهالی فرهنگ و هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به شهرستان هشترود با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل زمان و انجام تکلیف به موقع از رسالت‌های اهالی فرهنگ و هنر است

در این دیدار که با حضور فرماندار هشترود، جمعی از پیشکسوتان، روسای انجمن های فرهنگی و هنری و تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان برگزار شد "سیدمحمدحسین بلاغی"  در جریان مسائل فرهنگی و هنری شهرستان هشترود قرار گرفت.

وی در نشست مشترک با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان اظهار داشت: اهالی فرهنگ،‌ هنر و رسانه محل رجوع مردم و خواص جامعه و دارای سبقه‌ِ مردمی هستند که قدرت بیان و جذب و راهبری جامعه را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: هنرمندان نگرش، تبیین و تحلیلی متفاوت از دنیا دارند و در محور هویت، جامعه را راهبری می‌کنند و باید این جایگاه را قدر دانسته و از آن مراقبت کنند.

بلاغی تاکید کرد: بصیرت و آگاهی  نسبت به مسائل زمان  و انجام تکلیف به موقع از رسالت‌های اهالی فرهنگ و هنر است.

وی همچنین تعالی بخشی انسانها و جامعه، امیدآفرینی برای مردم و مطالبه‌گری مبتنی بر اصول را از دیگر رسالت‌های اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دانست.

بلاغی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر از مرجعیت خود برای حفظ و ارتقاء و اصالت زیست بوم منطقه بهره گیرند چراکه مسئولیت حفظ و ارتقا و پیشرانی این اصالت زیست بومی با فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین غیرت، شجاعت و تدین را سه شاخصه مردم آذربایجان عنوان کرد و گفت: آثار تولیدی و نگرش و بیان و مرجعیت اصحاب فرهنگ و هنر این شاخصه را حفظ و تقویت می کند.

بلاغی مردم محور کردن برنامه‌های فرهنگی و هنری و همچنین توجه ویژه به برنامه‌های شهرستانی در این حوزه را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دانست و گفت: ایجاد و تشکیل و حمایت و استقلال هسته‌های هنری و فرهنگی مثل انجمن‌ها از اهم فعالیتهای اداره کل فرهنگ و  ارشاد استان است.

در این نشست هنرمندان و اصحاب فرهنگ به طرح دیدگاههای خود در رابطه با مسائل فرهنگی و هنری منطقه پرداختند.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید